اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا ـ 71

اسکندرپور: گسترش فرهنگ عاشورایی وظیفه امروز بسیج است

خبرگزاری فارس: مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود گفت: گسترش فرهنگ عاشورایی وظیفه امروز بسیج است و در حلقه‏های صالحین باید به این مسئله پرداخته شود.

اسکندرپور: گسترش فرهنگ عاشورایی وظیفه امروز بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام علیرضا اسکندرپور عصر امروز در گردهمایی بزرگ حلقه‌های صالحین سپاه شاهرود که با هدف حفظ انسجام حلقه‌های صالحین در مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مقارن شدن هفته بسیج و ماه محرم، این اقدام نمادین در واقع حرکتی برای همه‏گیر و فراگیر شدن تشکیل و برپایی گروه‌های صالحین در سطح پایگاه‌ها و گسترش فرهنگ عاشورایی و بسیج در میان بسیجیان است.

وی با اشاره به انگیزه قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) با ایستادگی مقابل یزیدیان فرمودند که «ای سپاه کفر و ای دشمنان دین و قرآن، بدانید که اگر مرا بکشید، من این مرگ را جز سعادت نمی‌بینم، مرگ یک حیات حقیقی است و زندگی با ظالمان چیزی جز پستی نیست».

مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود افزود: بسیج همان عاشورا و عاشورا همان بسیج است؛ زنده کردن آنچه در عاشورا گذشت یعنی عناصر معرفت، بصیرت، و تربیت که همان معنای بسیج است، از وظایف امروز ماست.

اسکندرپور بیان داشت: ما باید امروز دست به دست هم دهیم و در جریان جنگ نرم که در آن به دین و آیین ما حمله می‌شود، بهترین سنگر را که گروه‌های صالحین است، تقویت کنیم.

مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود افزود: باید در این گروه‌ها با سه عنصر معرفت،‌ بصیرت و تربیت، اهداف عاشورایی را زنده کنیم.

یک کارشناس مسائل مذهبی نیز در ادامه اظهار داشت: حجاب برای زنان و مردان ما نشان بندگی آنها برابر خداوند است.

طاهره باقری گفت: حجاب، ما را از تیررس نگاه‌های مسموم و هرزه حفظ می‌کند و مانع تحریک مردان و سبب می‌شود تا آنها به کار خودشان مشغول شوند و به گناه نیفتند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده؛ انقلابی که از آن خون شهدا می‌جوشد و با همین خون‌ها حفظ شده است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: باید این انقلاب را که پرتویی از انقلاب امام حسین(ع) است، حفظ کنیم؛ چراکه دشمن بر روی آن تمرکز کرده است.

باقری یادآور شد: حتی دانشمندان غربی هم به این باور رسیده‌اند که تنها راه نفوذ در جوانان ما برداشتن چادر از سر زنان و دختران و کم کردن غیرت مردان است.

انتهای پیام/74004/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول