اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف شهرستان اشتهارد خبر داد

برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه اشتهارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشتهارد از برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه اشتهارد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سراغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی در صدد است تا فرهنگ عاشورایی را در بین نسل امروز ترویج دهد.

وی ادامه داد: هر چه بتوانیم این برنامه‌ها را جذاب‌تر اجرا نماییم، می‌توانیم در جلب نظر نسل امروز موفق‌تر عمل کرده و آنان را با قیام امام حسین (ع) مأنوس سازیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اشتهارد به تازگی به شهرستان تبدیل شده است افزود: فعالیت‌های فرهنگی این اداره در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر بسیار کلان بوده لذا برای اینکه بتوانیم برنامه‌های خود را اجرایی نماییم نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی در این شهرستان هستیم.

سراغی با اشاره به قرار گرفتن در ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: در این راستا نماز ظهر عاشورا در چهار امامزاده رحمان و زید و ام کبری و صغری علیهم السلام برگزار می‌شود.

وی گفت: در ظهر عاشورا دستجات سینه زنی و زنجیر زنی در این شهرستان به این امام‌زاده‌ها رفته و نماز ظهر عاشورا را در این اماکن مقدس برپا می‌کنند.

سراغی ادامه داد: از ابتدای ماه محرم تا کنون برنامه‌های فرهنگی بسیاری در این شهرستان برگزار شده است که حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم‌ها بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: این حضور نشان دهنده عشق و ارادت نسل امروز به امام حسین (ع) است.

رئیس اداره اوقاف اشتهارد در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم اشاره و تاکید کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان اشتهارد، همزمان با سایر امامزادگان استان البرز در حال برگزاری است.

سراغی از جمله برنامه‌های ظهر عاشورا را قرائت دسته جمعی زیارت عاشورا در امامزادگان، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی غرفه ویژه وقف و مشاوره و ... اعلام کرد.

انتهای پیام/2302/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول