اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

موازی‌کاری‌ها صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی را عقب نگه می‌دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: موازی‌کاری‌ها به عاملی برای عقب‌ماندن صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی تبدیل شده است که باید برای اصلاح این روند اهتمام شود.

موازی‌کاری‌ها صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی را عقب نگه می‌دارد

جعفر ذوالفقاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید از موازی‌کاری در همه حوزه‌ها از جمله صنعت گردشگری اجتناب کرد به طوری که نگاه واحد و تعامل مستمر در این ارتباط شکل بگیرد تا برای رشد این صنعت و جذب گردشگران داخلی و خارجی توفیق‌های روزافزون کسب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه باید از داشتن نگاه و عملکرد جزیره‌ای پرهیز شود ادامه داد: باید در راستای تهیه و تدوین نقشه راهنمای گردشگری جامع اهتمام کرد به طوری که در حال حاضر چنین نقشه جامعی وجود ندارد و هر یک از سازمان‌ها نسبت به تهیه و توزیع آن اهتمام می‌‌کنند در حالی که باید نقشه یکنواخت و با اطلاعات صحیح تهیه شده و در اختیار گردشگران قرار بگیرد.

وی بر لزوم تهیه نقشه راهنمای گردشگری جامع تاکید کرد و افزود: اداره‌ها می‌توانند در صورت تمایل لوگوی سازمان را در آن درج کنند، به طوری که اگر چنین اقدامی صورت بگیرد تا اندازه زیادی از پرت هزینه و اتلاف زمان جلوگیری به عمل می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی، این استان را یکی از استان‌های کم‌نظیر کشور در بعد تاریخی، طبیعی و .. دانست و افزود: آذربایجان‌غربی از ابنیه تاریخی، میراث باستانی، مردم مهمان‌نواز و خونگرم و امنیت کامل برخوردار است بنابراین از هر جهت برای جذب مسافران داخلی و خارجی مستعد است.

ذوالفقاری به برگزاری جشنواره جهانی تورگردانان ایران به میزبانی ارومیه در انتهای سال جاری اشاره کرد و افزود: تاکنون پنج استان این جشنواره را برپا کرده‌اند که طبق اذعان مسئولان این استان‌ها، مدتی بعد از برپایی جشنواره تحول چشمگیری در ورودی گردشگران حاصل شد بنابراین باید بسترها را برای برپایی هرچه بهتر این جشنواره فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به برپایی مسابقات ورزشی به میزبانی ارومیه اظهار داشت: برپایی چنین مسابقاتی به میزبانی استان به ویژه ارومیه در معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی کشورمان تاثیر زیادی دارد و منجر به درآمدزایی واحدهای اقامتی، هتل‌ها و گردشگاه‌ها شده و رسانه‌های استانی را در سطح ملی مطرح می‌کند ولی نباید این قبیل برنامه‌ها به صورت مقطعی اجرا شده و بعد به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/ 61002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول