اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

جشنواره زمستانی همدان دریچه‌ای برای تقویت گردشگری است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان جشنواره زمستانی همدان را دریچه‌ای برای گردشگری عید نوروز دانست و تأثیر آن را در ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ایجاد رضایت مردمی مهم ارزیابی کرد.

جشنواره زمستانی همدان دریچه‌ای برای تقویت گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان، خسرو سامری در نشست هماهنگی جشنواره زمستانی استان، اظهار کرد: همدان دارای ظرفیت خوبی برای گردشگری زمستانی است که برای بهره‌برداری از این ظرفیت، کارهای خوبی تاکنون انجام شده و در جشنواره زمستانی امسال کارهای بیشتر و بهتری انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر ایجاد هماهنگی بین کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مناسب جشنواره ادامه داد: کمیته پشتیبانی، تدارکات و نمایشگاه با مسئولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیته تبلیغات استانی با مسئولیت شهرداری همدان، کمیته مشارکت‌های مردمی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به مسئولیت آموزش و پرورش و کمیته فرهنگی و ورزشی به مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره فعال خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه در جشنواره تئاتر کودک همدان با هزینه حداقلی کار خوب و قابل قبولی انجام شد و این جشنواره نمره قبولی گرفت، افزود: صرفه‌جویی و انجام هزینه‌های ضروری و مشارکت‌دهی بخش خصوصی همچون جشنواره تئاتر کودک در این جشنواره نیز باید انجام شود.

وی با اعلام اینکه فرودگاه همدان برای پرواز به لحاظ زیرساختی آماده است، اضافه کرد: هماهنگی‌ها برای قرار گرفتن فرودگاه همدان در لیست پروازها در حال انجام است و فرودگاه باید برای پروازهای احتمالی و ویژه در روزهای برگزاری جشنواره آمادگی لازم را داشته باشد.

سامری با مهم ارزیابی کردن مشارکت مردم در جشنواره، تصریح کرد: سازمان ورزش و جوانان تورنمنت مناسبی در سطح ملی با موضوع ورزش‌های زمستانی در محل پیست تاریک دره در تقویم لحاظ کند و سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان در این جشنواره برنامه‌ریزی کنند.

وی با ضروری دانستن تبلیغ در شبکه‌های صنفی همچون تورها و جامعه هتلداران، خاطرنشان کرد: تبلیغات در شهرهای  گرمسیر که در تابستان بیشترین گردشگر را در همدان دارند، بسیار مفید خواهد بود چرا که برف و زمستان برای ساکنان این شهرها جاذبه بسیار دارد همچنین تبلیغات در مناطق آزاد مانند کیش فضای جدیدی را به روی گردشگران خواهد گشود زیرا آنها از یک منطقه گرم وارد منطقه‌ای سرد خواهند شد و در یک روز می‌توانند فعالیت در هوای دو فصل در یک فصل را تجربه کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان با پیشنهاد تخفیف 50 تا 70 درصدی به مجموعه‌های گردشگری گفت: برای آمدن بازنشستگان به همدان با شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی که متولی گردشگری بازنشستگان کشور است، مکاتبه شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالیت هنرمندان شاخص ملی در این روزها، در همدان برنامه‌ریزی کند.

وی توجه به اکوتوریسم در جشنواره زمستانی را خواستار شد و ادامه داد: سازمان حفاظت از محیط زیست استان برای میزبانی از گردشگران در یکی از روزهای جشنواره در مناطق حفاظت شده آمادگی لازم را داشته باشد.

سامری نقش صدا و سیما در کمیته تبلیغات جشنواره را با اهمیت توصیف کرد و افزود: صدا و سیمای استان در برنامه‌های جشنواره حضور فعال داشته و پیگیری لازم برای کمک به تبلیغات و تهیه خبر برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره داشته باشد تا بتوان همدان را به عنوان پایلوت ورزش‌های زمستانی در کشور مطرح کرد.

وی با اعلام اینکه سعی بر توزیع گردشگری در جشنواره زمستانی استان است، اظهار داشت: فرماندارانی که می‌توانند تعاریفی برای جشنواره زمستانی داشته باشند، ظرف 15 روز به دبیرخانه اعلام کنند و جلسه هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی برگزار کنند، تا جشنواره از مرکز استان به شهرستان‌ها برود.

معاون عمرانی استاندار همدان در پایان اظهار امیدواری کرد جشنواره زمستانی استان بتواند در بهمن ماه و در ایام ولادت رسول اعظم (ص) با بهترین شکل برگزار شود و شادی و نشاط و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد. 

انتهای پیام/2499/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول