اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

بهره‌برداری از 3 کمپ گردشگری در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی از احداث و افتتاح سه کمپ گردشگری در روستاهای همت‌آباد زیرکوه، سه قلعه سرایان و دهسلم نهبندان خبر داد.

بهره‌برداری از 3 کمپ گردشگری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، قهرمان رشید اظهار کرد: طبق توافقاتی که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به انجام رسیده تا سال آینده بسیاری از زیرساخت‏های کمپ‌های گردشگری استان نیز آماده بهره‏برداری است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی ایفا می‌کند.

وی افزود: در سال جاری مبلغ یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای توسعه کمپ گردشگری سه قلعه اختصاص یافته و همین میزان اعتبار نیز برای کمپ‏های گردشگری در شهرستان‏های زیرکوه و نهبندان اختصاص می‌یابد که می‏تواند سبب توسعه اقتصادی در این مناطق شود.

استاندار خراسان جنوبی درآمد بسیاری از کشورهای دنیا را از طریق صنعت گردشگری دانست و تصریح کرد: خراسان جنوبی با 650 هزار نفر جمعیت و 96 هزار کیلومتر مربع وسعت، دارای 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است و با استان‏های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان رضوی نیز همسایه است.

رشید ادامه داد: خراسان جنوبی دارای 6 هزار رشته قنات و چشمه است که به علت خشکسالی‏های پی در پی در حال حاضر 90 درصد آنها خشکیده و سبب شده تا بسیاری از باغات و مزارع نیز از بین برود.

انتهای  پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول