اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر خواستار شد

ادامه فعالیت‌ چشمه‌های آبگرم نیر در راستای غنای گردشگری

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر خواستار ادامه فعالیت‌های آغاز شده در چشمه‌های آبگرم این شهرستان به دلیل غنا بخشی به چهره گردشگری این شهرستان شد.

ادامه فعالیت‌ چشمه‌های آبگرم نیر در راستای غنای گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نیر، سید حمید عباداللهی در جلسه کار گروه گردشگری و توسعه نیر اظهار داشت: هم اکنون بستر تحول اساسی در ساختار گردشگری و اقتصادی نیر فراهم شده و با حمایت از سرمایه‌گذارانی که در این عرصه وارد شده‌اند به زودی شاهد تحولات و آثار خیر آن خواهیم بود.

وی از تدوین طرح جامع گردشگری این شهرستان به منظور دستیابی به توسعه همه جانبه منطقه خبر داد و افزود: در این طرح بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های بلا استفاده گردشگری این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول در ادامه بر لزوم ادامه فعالیت‌های آغاز شده و استفاده مطلوب از سرمایه‌های ملی منطقه در بحث چشمه‌های آبگرم و تبدیل آن به مجتمع های مدرن آب درمانی در مناطق برجلو، قینرجه و سقزچی تاکید کرد.

عباداللهی همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به دهکده توریستی سبلان ابراز داشت: واگذاری 110 هکتار زمین مطالعه شده این دهکده به یک سرمایه‌گذار که در عرصه گردشگری کارنامه مطلوبی ندارد به صلاح مردم منطقه نیست و مسئولان گردشگری باید اراضی فوق را در سه بخش تفکیک و در قالب یک طرح به سرمایه‌گذاران توانمند واگذار کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی زیرساخت‌های این دهکده گردشگری خبر داد و گفت: عملیات اجرای گاز و برق‌رسانی این پروژه آغاز شده است.

این مسئول تصریح کرد: چشمه‌های آبگرم تغییر وضعیت داده می‌شود و با اعلام آمادگی مجریان و سرمایه‌گذاران جدید باید پروژه احداث آب‌های گرم سقزچی از متقاضی قبلی خلع ید شده و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم در این جلسه تدوین طرح جامع را لازمه توسعه و عمران و آبادانی منطقه دانست و ابراز داشت: در شهرستان نیر این ضرورت با توجه به قابلیت‌های منطقه بیش از پیش احساس می‌شود.

داوود نجفیان متذکر شد: به دلیل عدم وجود این طرح، هم اکنون به بهانه برداشت معادن در نیر تپه‌های زیبا و گردشگری منطقه آسیب جدی متحمل شده و حتی برخی چشمه‌های آبگرم منطقه را نیز تغییر وضعیت داده‌اند.

وی به دغدغه‌های مردم و مسئولان استان در زمینه آبهای گرم معدنی شهرستان نیر اشاره کرد و اذعان داشت: وجود واسطه با هر عنوانی برای واگذاری طرح‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران در تحقق اهداف و خواست مردم مشکل ایجاد می‌کند و باید طرف قرارداد متقاضیان سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و امور آب استان باشد.

انتهای پیام/62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول