اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی:

قابلیت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی نباید مغفول بماند

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی گفت: نباید قابلیت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی مغفول بماند به طوری که باید در جشنواره جهانی تورگردانان ایران برای معرفی این توانمندی‌ها اهتمام شود.

قابلیت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی نباید مغفول بماند

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی به دلیل داشتن قدمت طولانی از ابنیه باستانی، میراث گذشتگان و چشم‌انداز‌های طبیعی بهره کافی را برده‌اند اما تاکنون این قابلیت‌ها به شکل مناسب معرفی نشده‌اند که باید در این راستا گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه در انتهای سال جاری جشنواره جهانی تورگردانان به میزبانی ارومیه برپا می‌شود افزود: تمهیدات لازم در راستای برپایی مطلوب و رضایت‌بخش این جشنواره اتخاذ شده است که امیدوار هستیم سیاست حمایتی در همه دستگاه‌های اجرایی توسط همه مسئولان استان در پیش گرفته شود تا اهداف ترسیم شده برای جشنواره جنبه عملی پیدا کند.

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در این مراسم به توانمندی‌های مختلف استان در حوزه تاریخی و طبیعی به شکل مطلوب اشاره می‌شود افزود: مدت زمان برپایی این جشنواره کوتاه است ولی برنامه‌های متنوع و مفید برای شرکت‌کننده‌ها تدارک یافته است تا خروجی مناسب حاصل شود و شناخت کافی نسبت به مجموعه‌های تاریخی و طبیعی استان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه اسپانسرهای دولتی و خصوصی آذربایجان‌غربی، حمایت‌کننده‌های کشوری، تورگردانان شرکت‌کننده تامین منابع مالی مورد نیاز را متعهد شده‌اند، خاطرنشان کرد: استقبال، بدرقه، اقامت، حمل و نقل و بازدید از ابنیه مختلف تامین منابع مالی را می‌طلبد که در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.

امامی با اشاره به جایگاه دریاچه ارومیه در این جشنواره افزود: دریاچه ارومیه مهم‌ترین شاخص و ویژگی این استان قلمداد می‌شود که به آن پرداخته می‌شود همچنین در این خطه امامزاده، بقعه متبرکه، کلیسا، مقبره و آثار تاریخی متنوع زیادی وجود دارد که در طول مراسم به جایگاه آنها در فرهنگ بومی و سنتی استان توجه می‌شود.

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در این جشنواره بیش از 500 نفر شرکت می‌کنند بیان داشت: در جنب محل برپایی این مراسم یک نمایشگاه از توانمندی‌های آذربایجان‌غربی برپا می‌شود همچنین در طول برپایی جشنواره از راهنمایان گردشگری فعال هم بهره گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره تاکنون در پنج استان دیگر هم برپا شده است اظهار داشت: برپا کنندگان و مسئولان میراث فرهنگی این استان‌ها معتقد بودند که بعد از برپایی جشنواره در آمار ورودی گردشگران تحول زیادی را شاهد شدند که امیدوار هستیم تحول چشمگیری نیز در استان ما به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول