اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

منطقه گردشگری شورابیل را با دید ملی اداره می‌کنیم

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: در توسعه منطقه نمونه گردشگری شورابیل و ارتقای گردشگری استان این منطقه با دید ملی مدیریت می‌شود.

منطقه گردشگری شورابیل را با دید ملی اداره می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای توسعه فضای سبز در اردبیل با اشاره به برنامه شهرداری برای توسعه منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل گفت: این منطقه فرصت ویژه‌ای برای ارتقای گردشگری استان بوده و باید با دید ملی مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: دریاچه شورابیل به علت اینکه در شهر واقع شده موقعیت مناسبی دارد که در کمتر شهری این موقعیت را می‌توان یافت بنابراین برای استفاده بهینه از این موقعیت باید شورابیل را با دید استانی و ملی مدیریت کرد و بر این اساس شهرداری با تعریف مدیریت واحد برای این مجموعه در صدد استفاده مطلوب از این فرصت است.

شهردار اردبیل با اشاره به هزینه نیمه‌ سنگین نگهداری شورابیل برای شهرداری نیز یادآور شد: هزینه سالانه نگهداری منطقه شورابیل 5 میلیارد ریال است که تامین این هزینه مشکلاتی دارد اما شهرداری در صدد همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای بالا بردن کارایی این منطقه گردشگری است.

بدری از هماهنگی این نهاد با سازمان میراث فرهنگی استان برای اجرای طرح نمونه گردشگری شورابیل اشاره کرد و گفت: برای اجرای بهتر این طرح باید تمامی دستگاه‌های مربوطه تعامل و همکاری داشته باشند تا شورابیل به شکل مطلوبی مدیریت شود.

این مسئول با بیان اینکه مدیریت شورابیل نیازمند تشکیل سازمانی مستقل است، عنوان کرد: با تشکیل این سازمان باید هر یک از دستگاه‌های مربوطه سهمی برای خود در شورابیل تعریف کرده و با برنامه‌ریزی مناسب شورابیل را به تابلوی معرفی شهر اردبیل تبدیل کرد.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش 2 متری سرانه فضای سبز در طول دوره سوم فعالیت شورای اسلامی شهر خبر داد و بیان داشت: سرانه فضای سبز اردبیل قبل از شورای سوم شهر 4.2 متر مربع بود که در طول عمر شورای سوم این رقم به 6.3 متر مربع برای هر نفر افزایش یافته است.

بدری با بیان اینکه 6.3 متر مربع سرانه فضای سبز عمومی است، افزود: فضای سبز به دو قسمت فضای سبز عمومی و فضای سبز خصوصی تقسیم‌بندی می‌شود که اگر فضای سبز خصوصی را هم به سرانه بخش عمومی اضافه کنیم مجموع سرانه فضای سبز اردبیل به 7 متر مربع می‌رسد.

وی میزان استاندارد سرانه فضای سبز در ایران را بین 7 تا 12 متر مربع و در کشورهای توسعه یافته 15 متر مربع برای هر نفر بر شمرد و تصریح کرد: فضای سبز اردبیل فاصله کوتاهی با میزان استاندارد کشور دارد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه فضای سبز اردبیل بیش از 285 هکتار مساحت دارد، ادامه داد: شهرداری برای توسعه فضای سبز اردبیل برنامه‌ریزی کرده تا با ارتقای سرانه فضای سبز به نشاط اجتماعی در شهر کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بدری تبدیل تپه سربند در جاده مغان و تپه میر اشرف در خیابان وحدت به فضای سبز را یکی از برنامه‌های شهرداری برای توسعه فضای سبز شهر برشمرد و گفت: در ارتقای سرانه فضای سبز باید به سمت کاشت درخت حرکت کرد تا پایداری فضای سبز بیشتر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود از تشدید برخورد با متخلفان در زمینه تخریب فضای سبز و یا قطع درختان سطح شهر خبر داد و با اشاره به تلاش شهرداری اردبیل برای افزایش تعداد درختان در سطح شهر اذعان داشت: امسال 30 هزار اصله درخت در اردبیل کاشته شده و در کاشت درختان فاصله فنی رعایت شده است.

انتهای پیام/62005/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول