اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

زیرساخت‌های صنایع دستی در حوزه گردشگری اثرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر تأمین زیرساخت‌های صنایع ‌دستی گفت: زیرساخت‌های صنایع دستی در حوزه گردشگری نیز اثرگذار است.

زیرساخت‌های صنایع دستی در حوزه گردشگری اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام در لاله‌جین که با هدف بررسی و ایجاد بازار و توسعه صادرات صنایع‌ دستی در سلیمانیه عراق برگزار شده بود، اظهار کرد: در حوزه صادرات صنایع ‌دستی با عملکرد مثبت خود می‌تواند در حوزه گردشگری نیز تأثیرگذار باشد.

وی تأمین زیرساخت‌های صنایع‌ دستی را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین زیرساخت‌ها بتوانیم مشکلات کارگاه‌ها و مشاغل خانگی را حل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: در حوزه ایجاد بازار عراق پیشنهاد می‌کنم که صنایع دستی‌های مختلفی در نمایشگاه‌ها نظر گرفته شود.

وی بازار عراق را فرصتی برای توسعه صادرات صنایع دستی دانست و گفت: با معرفی رشته‌های مختلف صنایع دستی می‌توان فرصت بازار عراق را غنیمت شمرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: سفال و سرامیک مقام نخست صادرات صنایع دستی این استان را دارد به طوری که از صادرات 17 میلیون دلاری همدان، 11 میلیون دلار را سفال و سرامیک به خود اختصاص داده است.

بهجت عباسی از تشکیل و راه‌اندازی انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف در زمینه مبل و منبت و چرم سنتی استان خبر داد و افزود: مجموعه این مقدمات و استانداردسازی تولیدات از مهم‌ترین اقدامات برای توسعه صادرات صنایع دستی استان به شمار می‌رود.

وی بازارگیری را نیازمند ارتباط با تجار عنوان کرد و افزود: استان همدان تولیدکنندگان خوبی در زمینه چرم دارد که با استانداردسازی می‌توانیم بازارهای اروپایی خوبی داشته باشیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: 15 هزار کارگاه مبل و منبت در همدان فعال است که قابلیت خوبی در تولید دارند اما با استانداردهای جهانی فاصله دارند. 

در این نشست مدیران کل و معاونان صنایع دستی استان‌های غربی کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/89003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول