اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

رویکرد جدید برای توسعه گردشگری مذهبی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: گردشگری مذهبی در این استان با توجه به اینکه امامزادگان ایجاد آرامش را در سفر به همراه دارند، دارای رویکرد جدیدی شده است.

رویکرد جدید برای توسعه گردشگری مذهبی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در حاشیه افتتاح راه دسترسی و آسفالت به امامزاده سلیمان (ع) گرگان اظهار داشت: با توجه به برنامه‎ریزی‎هایی که با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شده، سعی خواهیم کرد تا گلستان را در این زمینه که یکی از استان‎های شاخص است، به کشور و گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: گردشگران خارجی و داخلی، بیشتر به اماکن مذهبی و تاریخی توجه دارند و ما نیز بر اساس این نیاز، نگاه زیرساختی به امامزادگان در استان داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: نگاه ما این است که کمپ و استراحتگاه در امامزادگان ایجاد کنیم تا ماندگاری مسافران بیشتر شود و در این راستا کار ساخت مجتمع‎های خدماتی بهداشتی را در این اماکن و بقاع متبرکه آغاز کرده‎ایم.

مدرسه عمادیه در گرگان در حال برگرداندن به کاربری اولیه است

عباسی درباره مناطق گردشگری تاریخی و مذهبی در استان گلستان گفت: مدرسه عمادیه در گرگان در حال برگرداندن به کاربری اولیه است که اکنون در این مکان سفیران هدایت مشغول تعلیم و تربیت هستند و به این بخش 4 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و اکنون 70 درصد پیشرفت کاری دارد.

وی افزود: کار بازسازی مناره مسجد جامع گرگان که قدمت 7 هزار ساله دارد نیز در حال انجام بوده و در این بخش 3 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

کاخ آقامحمدخان موزه زنان دفاع مقدس می‌شود

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: یکی دیگر از اقدامات اساسی در احیای فرهنگ دفاع مقدس، واگذاری کاخ آقامحمدخان برای مرمت از سوی سپاه نینوا استان به میراث است که قرار است این مکان به موزه زنان دفاع مقدس، با اعتباری افزون بر 5/2 میلیارد ریال تبدیل شود.

عباسی به پل تاریخی آق‎قلا اشاره کرد و اذعان داشت: پایه‎های این پل بر اثر سیل، دچار سستی و خرابی شده که با بررسی‎های انجام شده بنا داریم تا تعداد دهنه‎های این پل را از عدد دو به چهار برسانیم تا کاربری اصلی آن لحاظ شود.

مرمت مدرسه کریم‎ایشان پیشرفت خوبی داشته است

وی به مدرسه کریم‎ایشان در شهرستان مراوه‎تپه اشاره کرد و گفت: این مدرسه نیز از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و برای احیاء و مرمت آن 8/2 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده و تاکنون نیز پیشرفت خوبی در کار داشته‎ایم.

عباسی به بحث گردشگری تاریخی اشاره کرد و افزود: در این زمینه توانستیم پس از مقدمات و رایزنی‎های اولیه، برج گنبدقابوس را ثبت جهانی کنیم که جشن ثبت آن با حضور رئیس جمهور صورت گرفت و با توجه به پیگیری‎های رئیس سازمان، برنامه ثبت دیوار دفاعی گرگان را نیز در دستور کار داریم که در این زمینه چند نشست با کارشناسان، متخصصان و رئیس سازمان داشته‎ایم و به زودی طرح آن را برای یونسکو ارسال خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطر نشان کرد: ظرفیت استان در ثبت جهانی بیش از این دو مکان است که هر یک از آثار دیگر را در اولویت برنامه‎های خود برای ثبت جهانی قرار داده‎ایم.

انتهای پیام/2307/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول