اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود

اجرای 20 طرح صنعتی و گردشگری در شهرستان خلخال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از انجام توافقات اولیه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای 20 طرح صنعتی و گردشگری در این شهرستان خبر داد.

اجرای 20 طرح صنعتی و گردشگری در شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه‌ای شهرستان خلخال اظهار داشت: از این تعداد 15 طرح مربوط به حوزه صنعت و معدن و پنج طرح نیز مربوط به حوزه گردشگری است.

محمدی در ادامه افزود: با توجه به توانمندی‌های شهرستان به‌ویژه در حوزه صنعت چوب و صنایع مرتبط با آن، در همایش اخیر فرصت‌های سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی کارگاه‌های مبل‌سازی و صنایع چوبی به تعدادی از سرمایه‌گذاران پیشنهاد شد که مورد اقبال این افراد قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: با زراعت چوب به شکل ویژه می‌توان نسبت به جذب سرمایه‌گذاری، تولید و فروش ارزان مبل اقدام کرد که این خود زمینه‌ساز اشتغال و توسعه منطقه به صورت همه‌جانبه می‌شود.

محمدی در ادامه به فعالیت شرکت نئوپان اشاره کرد و گفت: قرار است طرح توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در این زمینه در مساحت 30 هکتار کلنگ‌زنی شود.

فرماندار شهرستان خلخال به اقدامات مناسب صورت گرفته در همایش اخیر سرمایه‌گذاری در این شهرستان برای فعال شدن احداث کارخانه سیمان با کمک سرمایه‌گذار بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد:‌ در این زمینه فعالیت‌های خوبی در حال انجام است و ما می‌توانیم در جذب سرمایه‌گذاری به این حوزه و تکمیل هر چه سریع‌تر این کارخانه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذار بومی در احداث کارخانه سیمان اضافه کرد: در همایش اخیر شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای تکمیل این پروژه به عنوان بخش خصوصی کمک‌کننده به سرمایه‌گذار اصلی در تکمیل کارخانه سیمان بودیم که امیدواریم با یک تعامل و ارتباط قوی این مجموعه که آرزوی دیرین مردم منطقه است، به سرانجام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال با یادآوری اینکه فعالیت ستاد همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان ادامه دارد گفت: در سالی که مزین به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، این آمادگی وجود دارد تا سرمایه‌گذاران علاقمند در حوزه‌های مختلف جذب شوند.

محمدی به رایزنی‌های انجام شده برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال با حمایت بخش خصوصی و همچنین احداث کارخانه آردسازی اشاره کرد و یادآور شد: احداث کارخانه آردسازی در خلخال می‌تواند با نیازسنجی سه استان همجوار انجام و احتیاجات آنها را نیز برطرف کند و بستر صادرات آرد و نان را از این خطه به استان گیلان فراهم آورد.

وی گفت: در قالب همایش‌های سرمایه‌گذاری تلاش داریم در حوزه‌های مختلف، سرمایه‌گذاران واقعی را جذب کنیم که در همایش اخیر در مورد فرآوری سنگ‌های تزئینی، صنایع نساجی، آردسازی، توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، احداث کمپینگ‌ها و فضاهای توریستی به توافقاتی دست یافتیم.

وی به ظرفیت خوب خلخال در تولید پوشاک و آب معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان می‌تواند در این زمینه فضای سرمایه‌گذاری خوبی را به همراه اشتغال‌زایی مناسب فراهم آورد.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول