اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم:

قم به شهر بین‌المللی تبدیل شده است/ احداث 41 پروژه گردشگری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: گردشگران فراوانی از کشورهای مسلمان‌نشین همسایه برای زیارت کریمه اهل بیت (س) به قم سفر می‌کنند که این مسئله موجب شده این استان به شهری بین‌المللی تبدیل شود.

قم به شهر بین‌المللی تبدیل شده است/ احداث 41 پروژه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علیرضا ارجمندی سه‌شنبه شب در مراسم افتتاحیه مجتمع سیرنگ که در رستوران گردان این مجتمع برگزار شد، اظهار کرد: امروز فضای شهر قم به فضایی بین‌المللی تبدیل شده است و هر طرف که بنگریم متوجه می‌شویم مسافران فراوانی برای زیارت حضرت معصومه(س) از کشورهای مسلمان‌نشین به قم آمده‌اند.

وی افزود: اکنون مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و خانه‌های استیجاری جای خالی برای پذیرش مسافران ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اذعان کرد: به دلیل حضور فراوان گردشگران مذهبی برای زیارت کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران مجوز پذیرش مسافر به اتاق‌های استیجاری داده شد.

وی با تاکید بر اینکه اتاق‌های استیجاری، هتل‌ها، مهمانخانه‌ها و مسافرخانه‌های فراوانی در استان قم وجود دارد تصریح کرد: مجوز 50 مکان‌ اقامتی دیگر نیز صادر شد تا تعداد تخت بیشتری برای اسکان مسافران مهیا شود.

ارجمندی تاکید کرد: استان قم از دیرباز محلی برای گردشگری مذهبی بود ولی امکانات فراوانی برای ارائه خدمت به زائران نداشت.

دولت از بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های گردشگری حمایت کند

وی با بیان اینکه امروز فضای قم با گذشته در زائرپذیری تغییر کرده است گفت: با اینکه اکنون فضای اقامتی خدماتی زائران مناسب‌تر از گذشته شده است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله فراوانی داریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید دولت و بخش خصوصی با یاری یکدیگر این مسیر را طی کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها به تشویق بخش خصوصی بپردازد گفت: در صورتی که دولت از بخش خصوصی حمایت کند آنها نیز اشتیاق پیدا کرده و در این زمینه به فعالیت می‌پردازند.

فرصت سرمایه‌گذاری در قم مغتنم است

ارجمندی از حضور سرمایه‌گذاران فراوان برای سرمایه‌گذاری در استان قم خبر داد و بیان کرد: سرمایه‌گذاری در استان قم سود فراوانی برای سرمایه‌گذاران دارد.

وی ادامه داد: صرفه اقتصادی که در استان قم نهفته است در مشهد و دیگر استان‌های کشور وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم اذعان کرد: شهر مشهد اکنون دوران پیک خود را در ایجاد فضاهای گردشگری می‌گذراند ولی استان قم می‌تواند سود فراوانی را برای سرمایه‌گذاران در احداث اماکن گردشگری داشته باشد.

وی ابراز داشت: استان قم بهترین فضا برای سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری محسوب می‌شود تا جایی که اکنون تمام واحدهای اقامتی کوچه آبشار به پذیرش گردشگران می‌پردازند.

ارجمندی اضافه کرد: وام‌های بانکی بالاترین توجیه اقتصادی را برای افتتاح مجتمع‌های گردشگری دارند.

150 پروژه گردشگری در قم در دست ساخت است

وی به احداث 150 پروژه گردشگری در استان قم اشاره و بیان کرد: این مجتمع‌ها در بخش سرمایه‌گذاری گردشگری و توریسم‌پذیری احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: اکنون در حال آماده‌سازی پنج محور گردشگری در استان قم هستیم که از آن جمله می‌توان به محوطه‌سازی منطقه تاریخی بیت امام خمینی (ره) اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون 12 منطقه گردشگری در استان قم وجود دارد که شش منطقه آن منطقه نمونه است.

وی با اشاره به وسعت گردشگری در استان قم ابراز داشت: استان قم در زمینه مناطق گردشگری بیش از 100 هکتار وسعت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم تعداد زائرانی که در طول سال به قم سفر می‌کنند را 18 میلیون نفر ذکر کرد و گفت: ما در تلاش هستیم زیرساخت‌های ماندگاری این زائران را در قم فراهم کنیم.

وی افزود: 100 میلیارد تومان برای احداث مجتمع‌های گردشگری از سوی بخش خصوص هزینه شد و هنوز 200 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

اشتغال 60 نفر در مناطق نمونه گردشگری استان قم

ارجمندی از اشتغال 60 نفر در مناطق نمونه گردشگری استان قم خبر داد و اذعان کرد: اگر فاز یک این مناطق به بهره‌برداری برسد 10 هزار اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های گردشگری استان قم بین 30 تا 90 درصد پیشرفت داشته‌اند، تصریح کرد: 41 پروژه اکنون در حال ساخت است که 22 پروژه مربوط به هتل و 19 پروژه مربوط به مجتمع‌های گردشگری است.

وی از بانک‌ها خواست در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران گردشگری مساعدت بیشتری داشته باشند تا شاهد عمران و آبادانی بیشتری در استان قم باشیم.

ارجمندی مساحت زمین این پروژه‌ها را 334 هزار متر مربع ذکر و تصریح کرد: زیربنای این پروژه‌ها 245 هزار متر مربع است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطر نشان کرد: در صورتی که بانک‌ها کمک کنند تا پایان سال آینده همه این پروژه‌ها به پایان می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث کمپینگ‌های گردشگری در امام‌زاده غدیر و شاه جمال خبر داد و گفت: برای احداث این کمپینگ‌ها 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

ارجمندی در ادامه از احداث کمپینگ در روستای وشنوه با 674 میلیون تومان اعتبار، کمپینگ ملاصدرا و ایجاد پروژه‌های گردشگری در خلجستان خبر داد و عنوان کرد: این پروژه‌ها با هدف توسعه گردشگری ییلاقی در اطراف قم به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول