اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

تعریف مسیرهای گردشگری در ارزان‌سازی سفر موثر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تعریف مسیرهای گردشگری می‌تواند در ارزان‌سازی سفر و اشتغالزایی بسیار مثمرثمر باشد.

تعریف مسیرهای گردشگری در ارزان‌سازی سفر موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین شمس‌الدینی پیش از ظهر امروز در نشست مشترکی با فرمانداران رفسنجان، انار و شهربابک با تاکید بر عدالت اقتصادی در حوزه گردشگری اظهار داشت: درآمدزایی، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی کمک‌زیادی به گردشگری می‌کند.

وی افزود: سر و سامان دادن نقاط تاریخی و برنامه‌ریزی برای اقامت گردشگران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که دهیاران نیز می‌توانند نقش اساسی در آن ایفا کنند.

شمس‌الدینی تصریح کرد: برای دهیار امتیاز محسوب می‌شود که در این راستا گام بردارد و برای اعتبارات دهیاری نیز تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در سه شهرستان رفسنجان، انار و شهربابک مشکل اقامت گردشگر داریم و آن چه که اهمیت دارد، صرفا هتل شیک نیست، بلکه مکانی زیبا و دارای امکانات برای اقامت نیاز است. 

شمس‌الدینی اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین رکن برای گردشگری دانست و ابراز داشت:‌ در این زمینه به جای اینکه تک‌به‌تک کار انجام شود، بهتر است که به صورت منطقه‌ای بروشورهایی تهیه و مناطق گردشگری معرفی شوند.

وی وجود سایت‌های چند زبانه را با حمایت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها از دیگر راهکارهایی دانست که به شناساندن منطقه به جهان کمک می‌کند.

شمس‌الدینی کمک تمام دستگاه‌ها و کارگروه‌های مردمی را در کنار میراث فرهنگی مهم و موثر خواند و گفت: دهیاری‌ها، شورای اسلامی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کنار فعالیت‌های مردمی به بخش گردشگری کمک می‌کند.  

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های متنوع شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک، گردشگری ‌را می‌توان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی‌، معدنی‌، طبیعت‌گردی و ... تعریف کرد، افزود: تعریف مسیرهای گردشگری می‌تواند در ارزان‌سازی سفر و اشتغالزایی بسیار مثمرثمر باشد.

شمس‌الدینی با تاکید بر اینکه در مسیرهای گردشگری تعیین شده آثار مختلف تاریخی قرار گرفته است، گفت: به زودی این تورها در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی استان قرار می‌گیرد تا گردشگران را بهتر از گذشته به سوی مقاصد گردشگری سوق دهند.

انتهای پیام/80016/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول