اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

شکارگاه‌ها ظرفیتی برای توسعه گردشگری خراسان‌شمالی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی شکارگاه‌های خصوصی را ظرفیتی برای توسعه گردشگری استان عنوان کرد.

شکارگاه‌ها ظرفیتی برای توسعه گردشگری خراسان‌شمالی است

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این استان با برخورداری از مواهب طبیعی و مناطق بکر، مستعد ایجاد شکارگاه‌های خصوصی در بین استان‌های کشور است.

وی تصریح کرد: در گذشته این فضا در استان وجود داشته و بسیاری از اقصی نقاط کشور با گرفتن مجوزهای لازم برای شکار به این مناطق می‌آمدند.

به گزارش فارس، مدیرکل محیط زیست خراسان‌شمالی نیز اخیراً از راه‌اندازی شکارگاه‌های خصوصی در استان خبر داده بود.

کاظمی همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل را برای تغییر زیرساخت‌های گردشگری احداث کمپینگ‌های گردشگری ارزان قیمت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از مصوبات سفر دولت به استان است، گفت: این کمپینگ در بجنورد و شهرهای مسیر زائران و مسافران در استان اجرا می‌شود.

پیش از این نماینده مردم بجنورد در مجلس نسبت به اجرایی‌نشدن مصوبات سفر دولت در بخش گردشگری به ویژه کمپینگ‌های ارزان قیمت انتقاد کرده بود.

کاظمی همچنین به آزادسازی عرصه‌ها و حریم‌های تاریخی و تملک اراضی پیرامون بناهای آیینه خانه و موزه مفخم بجنورد اشاره کرد و افزود: باید باغ پنج هکتاری این بناهای تاریخی به عنوان نماد استان احیا و به گذشته بازگردد.

وی ساماندهی روستاهای هدف گردشگری و طرح‌های صنایع دستی با محوریت صنایع دستی روستایی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: برش شهرستانی توزیع اعتبارات این اداره کل از محل سفر رهبری و بودجه امسال در حال انجام است.

خراسان‌شمالی با قرارگرفتن در دو قطب گردشگری شمال کشور و قطب زیارتی شرق، به خاطر قرارگرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی زیستگاه جانوران مختلف بوده و همواره مورد توجه طبیعت دوستان قرار دارد.

مناطق حفاظت شده غنی سالوک، ساریگل، گلول و سرانی در خراسان‌شمالی قرار دارند.

انتهای پیام/63002/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول