اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی خواستار شد

تشکیل تیم‌های کارشناسی برای توسعه محمدشهر

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور هدفمندی و بازخورد دراز مدت فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز در راستای توسعه محمدشهر شهرستان خوسف باید تیم‌های کارشناسی و تخصصی تشکیل شوند.

تشکیل تیم‌های کارشناسی برای توسعه محمدشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کاظم اولیایی عصر دوشنبه در بازدید از محمدشهر شهرستان خوسف اظهار کرد: بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌سازی‌ها در زمینه‌های مختلف باید به منظور اثربخشی بیشتر و بازخورد فراوان به صورت متمرکز و واحد مدیریت شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه و آبادانی هر منطقه باید قبل از هر اقدام افق و آینده برنامه‌های و طرح‌های ارائه شده مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: نگاه به آینده و آینده‌نگری در حقیقت نیاز به برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی جامع و مدون دارد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: به منظور هدفمندی و بازخورد دارد مدت فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز در راستای توسعه محمدشهر شهرستان خوسف باید تیم‌های کارشناسی و تخصصی تشکیل شوند.

اولیایی از محمدشهر به عنوان یک فرصت برای تامین سرریز جمیعت شهر بیرجند و خوسف یاد کرد و افزود: ساخت و ساز و پیشرفت این شهر در گذشته مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین گام برای ایجاد ساخت و ساز در این شهر آماده‌سازی اراضی است، یادآور شد: در این زمینه باید بررسی و تحقیق برای انتخاب پیمانکار قدر مد نظر باشد تا در اسرع وقت بتواند کار آماده‌ساری اراضی را انجام دهد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به دلیل اینکه این منطقه از استان به عنوان شهر تصویب و معرفی شده است باید تمام دستگاه‌های متولی خدمات زیربنایی از قبیل آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز و مخابرات زیرساخت‌های لازم را برای توسعه ساخت و ساز و پیشرفت این شهر فراهم کنند.

اولیایی در ارتباط با مشکل زمین جدید برای احداث ساختمان شهرداری و ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی این شهر اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای واگذاری زمین به منظور ایجاد ساختمان جدید شهرداری محمدشهر با اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می‌شود و ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی نیز در همان محلی که مشاور طرح در نظر گرفته است، ساخته می‌شود.

وی در ارتباط با بحث مجوز ساخت مسکن‌های ویلایی و یک طبقه در این شهر گفت: با توجه به شرایط و اینکه در اوایل ساخت و ساز جمعیت خیلی زیادی در این شهر ساکن نمی‌شوند سعی شود که مساکن این شهر به صورت ویلایی و یک طبقه ساخته شود.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین برق واحدهای مسکونی و معابر این شهر از طریق انرژی‌های نوین پیشنهاد شده است باید بر روی این طرح تحقیقات و بررسی‌های کارشناسی شده انجام شود.

اولیایی ادامه داد: تمام برنامه‌ها و اقدامات عمرانی در زمینه توسعه و عمران این شهر باید بر اساس ضوابط باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشی‌نگری در بحث مدیریت یک آفت بزرگ است، افزود: برای توسعه هر منطقه و شهری باید مدیریت جامع و افزایش شاخص‌ها را مد نظر قرار داد و از بخشی‌نگری پرهیز کرد.

انتهای پیام/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول