اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

روند خدمت‌رسانی به مناطق محروم شتاب فزاینده‌ای گرفته است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در دولت‌های نهم و دهم روند خدمت‌رسانی به مناطق محروم شتاب فزاینده‌ای گرفته است.

روند خدمت‌رسانی به مناطق محروم شتاب فزاینده‌ای گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، سید کاظم اولیایی در مراسم اختتامیه سومین دوره اردوهای جهادی نخبگان در روستای دهک از توابع شهرستان نهبندان اظهار داشت: شهرستان نهبندان بزرگترین شهرستان خراسان‌جنوبی از حیث وسعت و پراکندگی است که این امر روند خدمت‌رسانی به بخش‌های مختلف را با چالش مواجه ساخته است.

وی به حضور نخبگان علمی در نقاط محروم و دور افتاده کشور از جمله در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: این افراد به پیام رهبر و مقتدای خود مقام معظم رهبری لبیک گفته و در ایامی که همه در کنار اقوام و خانواده‌های خود قرار دارند در راستای کمک به هم‌نوعان خود و رفع مشکلات آنان تلاش می‌کنند که اقدامی درخور و بسیار ارزشمند و شایسته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی شعار "ما می توانیم" را از جمله اصول بسیار مهم دولت نهم و دهم دانست و تصریح کرد: یکی از پیام‌های مهم این اردوها القای این ایده به کودکان و نوجوانان مناطق محروم است که "ما می توانیم" که این امر به طور مکرر و جدی از سوی رئیس‌جمهور همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

وی وظیفه مسئولان در شرایط فعلی را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: در دولت نهم و دهم اقدامات، خدمات و پیگیری‌های بسیار زیادی برای رفع محرومیت در کشور و استان صورت گرفته است اما از آنجا که نیازها با امکانات و توانمندی‌ها همخوانی ندارد رفع موانع و مشکلات در زمانی کوتاه و آنی امکان‌پذیر نخواهد بود، اما همه به این امر واقف هستند که نهایت تلاش از سوی دولتمردان در کشور و استان برای محرومیت‌زدایی به انجام رسیده است.

اولیایی یادآور شد: در سال گذشته 30 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به شهرستان نهبندان اختصاص پیدا کرده است که سرانه اعتبارات عمرانی در این شهرستان به 600 هزار تومان می‌رسد که اقدامی مناسب برای عمران و آبادانی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی نیازسنجی و اولویت‌بندی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی را شرط پیشرفت امور در زمینه‌های مختلف دانست و گفت: خراسان‌جنوبی بالاترین ضریب امنیت را در کشور دارا است که می‌تواند به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی به مقایسه اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم نسبت به گذشته در شهرستان نهبندان پرداخت و افزود: قبل از دولت نهم 213 قطعه زمین روستایی واگذار شده بود که این میزان در دولت نهم و دهم به یک‌هزار و 215 قطعه افزایش یافته است، این در حالی است که قبل از دولت نهم تنها در 4 روستای شهرستان، طرح هادی روستایی اجرا شده بود که این رقم در دولت نهم و دهم به 27 روستا رسیده است.

وی تعداد سندهای روستایی صادر شده قبل از دولت نهم در شهرستان نهبندان را 500 فقره عنوان کرد و افزود: این رقم در دولت نهم و دهم به 5 هزار و 305 فقره افزایش یافته است، این در شرایطی است که قبل از دولت نهم تنها برای 70 نفر از روستاییان مسکن ارزان قیمت واگذار شده بود که این میزان در دولت نهم و دهم به 374 مورد افزایش یافته است.

اولیایی با بیان اینکه قبل از دولت نهم مسکن ارزان قیمت شهری واگذار نشده بود، افزود: در دولت نهم و دهم 800 واحد مسکونی ارزان قیمت شهری به متقاضیان در شهرستان نهبندان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه قبل از دولت نهم تسهیلات بهسازی مسکن روستایی واگذار نشده بود افزود: در دولت نهم و دهم برای 5 هزار و 459 نفر از متقاضیان تسهیلات بهسازی مسکن روستایی واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: قبل از دولت نهم تنها 201 کلاس درس استاندارد در نهبندان وجود داشت که این رقم در دولت نهم و دهم به 459 کلاس درس استاندارد افزایش یافته است.

وی تعداد پژوهش‌سرای دانشجویی قبل از دولت نهم در شهرستان را دو مورد دانست و تصریح کرد: این میزان در دولت نهم و دهم به 18 مورد رسیده است، این در حالی است که مراکز شبانه‌روزی نیز از شش مورد قبل از دولت نهم به 16 مورد در دولت نهم و دهم رسیده است.

اولیایی تعداد خانه‌های بهداشت قبل از دولت نهم در شهرستان نهبندان را 34 مرکز دانست و افزود: این تعداد در دولت نهم و دهم به 37 مرکز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از دولت نهم و دهم 12 حلقه چاه حفر و تجهیز شده بود که این میزان در دولت نهم و دهم به 28 حلقه رسیده است، این در شرایطی است که مجتمع‌های پرواربندی نیز از دو مجتمع قبل از دولت نهم به چهار مجتمع در دولت نهم و دهم افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی صادرات کالا از شهرستان نهبندان قبل از دولت نهم را 11 میلیون و 319 هزار دلار عنوان کرد و ادامه داد: این رقم در دولت نهم و دهم به 58 میلیون و 521 هزار دلار رسیده است.

اولیایی میزان برخورداری از آب شرب قبل از دولت نهم در شهرستان نهبندان را 74 درصد عنوان کرد و افزود: با اقدامات بسیار مناسب دولت نهم و دهم این رقم به 85 درصد در حال حاضر رسیده است.

سومین دوره اردوهای جهادی نخبگان که از چهارم فروردین ماه سال جاری در بخش مرکزی و بخش شوسف شهرستان نهبندان با حضور 15 نفر از نخبگان کشور در 13 روستا برگزار شده بود با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی در روستای دهک از توابع بخش مرکزی شهرستان نهبندان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول