اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد

بهره‌برداری از کارخانه سیمان باقران تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از کارخانه سیمان باقران تا پایان امسال

علی‌محمد گلستانی فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان، با اشاره به بازدید خود از بازارچه مرزی گلورده اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از 33 میلیون و 604 هزار دلار به وزن 33 هزار و 402 تن کالا به کشور افغانستان صادر شده است.

وی،‌ با بیان اینکه بیشتر کالاهای صادراتی این بازارچه را مصالح ساختمانی، فرش، موتورسیکلت، و مواد غذایی تشکیل می‌دهد، ادامه داد: گفت کارخانه سیمان باقران با نزدیک به 30 هزار سهامدار 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی، اضافه کرد: تاکنون برای احداث زیرساخت‌ها، سازه‌های بتونی و خرید تجهیزات این کارخانه قریب به 115 میلیارد تومان هزینه شده است.

گلستانی‌فرد با بیان اینکه ظرفیت تولید این کارخانه 3 هزار و 300 تن در روز است، گفت: 62 درصد سهامداران این کارخانه از ساکنان استان خراسان جنوبی هستند.

وی با بیان اینکه ‌راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این کارخانه  می‌‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا کند، افزود: 100 درصد ماشین‌آلات خارجی مورد نیاز این کارخانه خریداری و حمل شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برای اجرای این طرح بیش از 86 میلیارد تومان اعم از آورده سهامداران و تسهیلات ریالی و 24 میلیون یورو تسهیلات ارزی هزینه شده است.

گلستانی‌فرد با بیان اینکه هشت محدوده معدنی در اطراف این کارخانه به ثبت رسیده، گفت: با گمانه‌زنی‌های انجام شده این معادن، تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه برای طول عمر کارخانه موجود است.

وی افزود: کارخانه سیمان باقران شرقی‌ترین کارخانه تولید سیمان کشور است که در منطقه مرزی واقع در 34 کیلومتری مرکز شهرستان درمیان واقع شده و نزدیک بودن به بازارچه مرزی میل 73 از جمله مزیت‌های آن در زمینه صادرات سیمان به کشور افغانستان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت کارخانه قند قهستان به عنوان قطب اقتصادی شهرستان درمیان‌ اضافه کرد: با وجود تولید بالای چغندر قند در استان خراسان جنوبی، توجه جدی مسئولان استانی و استفاده از ظرفیت تولید چغندر قند استان در افزایش بازدهی این کارخانه تاثیر به سزایی دارد.

گلستانی‌فرد نسبت به پیگیری و حل مشکلات کارخانه‌های تولیدی سیمان باقران، قند قهستان  قول مساعد داد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول