اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 730 شورای اسلامی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با گرامیداشت نهم اردیبهشت‌‌ماه روز ملی شوراها گفت: در استان خراسان‌جنوبی 730 شورای اسلامی در سطح شهرها و روستاها فعالیت می‌کنند.

فعالیت 730 شورای اسلامی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدکاظم اولیایی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شده بود، شورا را یکی از نهادهای تصمیم‌گیری و تاثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی از پشتوانه قرآنی، مردمی و قانونی برخوردار هستند، اظهار داشت: شوراها به‌عنوان منتخبان مردم تلاش می‌کنند زمینه خدمت‌رسانی را برای مردم فراهم کنند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی به پیشینه تشکیل و فعالیت شوراهای اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: قانون وظایف و انتخابات شوراها در خرداد ماه سال 75 مورد تصویب مجلس قرار گرفت و بعد نیز این قانون الحاقات و اصلاحات جدیدی را در بر داشته است.

*فعالیت 38 شورای پنج نفره در خراسان‌جنوبی

اولیایی با بیان اینکه در استان 730 شورا داریم، تصریح کرد: 692 شورا سه نفره و 38 شورای سطح استان ما پنج نفره هستند همچنین 2 هزار و 235 نفر از اعضای اصلی شوراهای اسلامی استان مرد و 31 نفر زن هستند.

وی به میزان تحصیلات اعضای شوراهای اسلامی استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 638 نفر زیر دیپلم، 441 نفر دیپلم و فوق دیپلم و 187 نفر نیز لیسانس به بالا هستند همچنین 442 نفر از اعضای شوراهای اسلامی استان کارمند و یک هزار و 824 نفر غیر کارمند هستند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی به میانگین سنی این اعضا اشاره کرد و افزود: 707 نفر بین گروه سنی 25 تا 35 سال، 717 نفر تا 45 سال، 465 نفر تا 55 سال و 377 نفر بالاتر از 55 سال هستند.

اولیایی تصریح کرد: شوراها در سطح روستاها، بخش، شهر، شهرستان و استان وجود دارند که علاوه بر اینها یک شورای عالی استان‌ها نیز در مرکز فعال است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی باید در راستای تحقق انتظارات مردم نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا بتوانند گامی در راستای عمل به وظایفی که بر عهده گرفته‌اند، بردارند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول