اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

نیازهای مشاوران جوان مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان جنوبی بر توجه به نیازهای مشاوران تأکید کرد و گفت: مشاوران باید مطالعه زیادی داشته باشند تا در هنگام مشاوره از آن استفاده کنند.

نیازهای مشاوران جوان مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمدعلی گلرو ظهر امروز در نشست گروه مشاوران جوان استان اظهار کرد: مشاوران جوان دستگاه‌های اجرایی باید شناخت درستی از آن دستگاه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشاوران تنها می‌توانند تصمیم‌سازی کنند نه تصمیم‌گیری افزود: مشاور یک پست سازمانی نیست بلکه به عنوان فردی تلقی می‌شود که باید افراد را ارشاد و مشاوره کند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مشاور جوان در دولت نهم قوت گرفت و به منظور اینکه جوان می‌تواند موتور متحرک تغییر باشد، مقرر شد مشاوران جوان در کنار مدیران در دستگاه‌های اجرایی مشغول فعالیت شوند.

گلرو بخشی از اهداف مشاوران جوان را بحث یادگیری دانست و گفت: مشاوران باید تجربیات مفید مدیر دستگاه خود را جذب کنند اما در حال حاضر مشاوران در نقش منتقد مدیران کار می‌کنند.

وی وظیفه دیگر مشاوران را، ارائه دیدگاه‌های آن بخش از جامعه‌ای که به عهده دارند، عنوان کرد و افزود: بر این اساس یک مشاور حق ندارد، دید گاه‌های شخصی خود را مطرح کند.

* فرامین مدیریتی حضرت علی (ع)  بهترین شیوه مدیریتی در نظام اداری ایران است

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی به حکومت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: کتاب نهج‌البلاغه و فرامین مدیریتی و اخلاقی حضرت امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر، بهترین الگو و شیوه مدیریتی در نظام اداری و بروکراسی جمهوری اسلامی ایران است.

گلرو افزود: این بدان معناست که دستورالعمل‌ها و قوانینی که حضرت در این کتاب به آن‌ها اشاره می‌کند، هنوز می‌تواند چراغ راه مدیران کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات محوری که حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه به آن تاکید زیادی دارد، مشورت گرفتن قبل از تصمیم‌گیری است، تصریح کرد: از نگاه ایشان فلسفه مشورت، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود فکری و دانش عمومی جامعه در مرحله تصمیم‌سازی است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی خطاب به مشاوران جوان دستگاه‌های اجرایی گفت: کمال مطلوب در دوران جوانی آن است که در مرحله رشد و نمو، مسئولیت‌هایی را به عهده بگیرد تا در دوران بزرگسالی فرد کامل و خودسازی شود.

گلرو با بیان اینکه جوان برای به دست آوردن اعتماد به نفس باید در زمینه مسئولیت‌پذیری تمرین کند، گفت: این تمرین‌ها ضمن آن که زیربنای بزرگسالی او را استحکام می‌بخشد، می‌تواند زمینه‌ساز تحول در دستگاهی باشد که وی مقام مشاوره را در آن به عهده دارد.

در این جلسه عدم شناسایی و داشتن پرونده مدونی از مشاوران جوان و نبود یک شبکه الکترونیکی برای این قشر از مشکلات مشاوران جوان استان مطرح شد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد جلسات دوره‌ای مشاوران جوان در ادارات با هدف ارتباط قوی مشاوران با یکدیگر هر ماه در یک اداره برگزار شود. 

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول