اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

میانگین مطالعه در ایران وضعیت قابل قبولی ندارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر میانگین مطالعه در کشور ایران وضعیت خوب و قابل قبولی ندارد.

میانگین مطالعه در ایران وضعیت قابل قبولی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد عصر امروز در مراسم رونمایی از ایستگاه‌های مطالعه خراسان جنوبی اظهار کرد: میانگین مطالعه در ایران وضعیت قابل قبولی ندارد و برای تحقق فرهنگ مطالعه در جامعه باید برنامه‌ریزی و تلاش شود.

وی با بیان اینکه تلاش دولت نهم برای توسعه فرهنگ کتابخوانی نسبت به دولت‌های قبلی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: هم‌اکنون در بسیاری از شهرستان‌های کوچک و روستاها فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی به تجلیل از دست‌اندرکاران توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: قدردانی از تلاش این افراد سبب ایجاد انگیزه برای دیگران در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در ادامه این مراسم گفت: در صورت قطع شدن ارتباط جوانان با کتاب و مطالعه، افکار و عقاید منحرف به راحتی در ذهن و روان آنان رسوخ می‌کند.

محمد قریب اظهار کرد: در سال جاری شاهد رشد بالای شاخص‌ها از جمله رشد 40 درصدی در منابع، 79 درصدی در تعداد اعضاء و 49 درصدی در مراجعه اعضاء به کتابخانه ها بوده‌ایم.

وی از فعالیت 42 کتابخانه با 33 هزار عضو در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: سرانه مطالعه در استان 69 دقیقه است که شامل کتب درسی، غیر درسی، نشریات، مجلات، قرآن و ادعیه‌ها است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی یادآور شد: ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه و ایجاد درک و آگاهی در زمینه تشخیص کتاب‌ها و مطالب مفید از کتاب‌های منحرف از جمله مهم‌ترین راه‌های ارتقای سطح بینش و بصیرت افراد جامعه است.

در ادامه این مراسم از طرح ایستگاه‌های مطالعه و سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی رونمایی شد و از خادمان و طلایه‌داران میراث ماندگار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول