اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‏های آذربایجان‌شرقی:

یک تحول بنیادین برای اسلامی شدن دانشگاه‏ها لازم است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‏های آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه‏های ما هنوز به معنای واقعی کلمه «اسلامی» نیستند و باید روحانیون دانشگاه‏ها بیش از هر کس در این راه احساس مسئولیت و دغدغه و برنامه‏‌ریزی ‏داشته باشند.

یک تحول بنیادین برای اسلامی شدن دانشگاه‏ها لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‏‌الاسلام اصغر نقدی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌‏اندیشی روحانیون دانشگاه تبریز به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز و با شرکت اساتید روحانی در تالار شهریار با توصیف فضای دانشگاه‏ها در قبل از انقلاب و تشریح آن در بعد از انقلاب گفت: مسئولیت بزرگی بر عهده روحانیون دانشگاه‏ها است و روحانیون باید در حل معضلات و مشکلات دانشگاه‏ها و جوانان دانشجو پیشقدم باشند.

وی با تذکر افزایش هجمه‏‌های فرهنگی و ابزارهای آن به‏‌خصوص در بین جوانان و دانشجویان؛ داشتن دغدغه، حرکت و پویایی را لازمه فعالیت روحانیون دانشگاه‏ها دانست.

حجت‌‏الاسلام نقدی با اشاره به دیدار رؤسای دانشگاه‏ها با مقام معظم رهبری در سال 75 ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار با جدّیت ایجاد تحولات بنیادین را لازمه اسلامی شدن دانشگاه‏ها دانستند؛ در حالی که با گذشت بیش از 15 سال از این فرمایش، دانشگاه‏های ما هنوز به معنای واقعی کلمه «اسلامی» نیستند و  باید که در این راه روحانیون دانشگاه‏ها بیش از هر کس احساس مسئولیت کرده و دغدغه و برنامه‏‌ریزی ‏داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه‏ها باید در مقامی باشند که جامعه را به «حیات طیبه» برسانند، گفت: جهت نیل به این هدف باید طبق سیره پیامبراکرم(ص) از خودمان و خانواده‏‌مان شروع کنیم تا بتوانیم برای جامعه و دانشگاه اثرگذار بوده و تحول‏‌ساز باشیم.

*مسئولیت روحانیون در دانشگاه‏ها خطیر و مهم است

حجت‏‌الاسلام علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این نشست ایجاد وحدت و انسجام بین روحانیون دانشگاه را از مهم‏ترین فلسفه برگزاری این جلسه دانست و افزود: برگزاری چنین نشست‏‌هایی و در پی آن تبادل دیدگاه‏ها و افکار در اثرگذار بودن روحانیون دردانشگاه‏ها نقش بسزایی دارد.

وی با خطیر و مهم دانستن مسئولیت و نقش روحانیون در دانشگاه، تداوم برگزاری این نشست‏ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی و همکاری تمامی روحانیون دانشگاه با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، حرکت این واحد در تحقق اهداف متعالی در دانشگاه را سرعت می‏‌بخشد.

همچنین در این نشست روحانیون شرکت کننده نیز به ارائه دیدگاه‏ها و نظرات خود در خصوص مسایل مطرح شده پرداختند.

نشست هم‌‌‌‌‏اندیشی روحانیون دانشگاه تبریز با هدف ایجاد زمینه‌ای برای فعال‏یت بیشتر روحانیون در دانشگاه، شناسایی و تقویت زمینه‌‏های تعامل علمی و فرهنگی بین روحانیون و دانشگاه و استفاده از توانمندی‏‌های علمی و تخصصی اساتید روحانی در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول