اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک بی‌ دانه دنیا است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک بی‌‌دانه دنیا است.

ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک بی‌ دانه دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابطعمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، محسن احتشام در بازدید از مزارع زرشک خراسان جنوبی در شهرستان قاینات اظهارکرد: در هفت ماهه امسال 420 تن زرشک به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی افزود: اگر میزان تولید و آمار صادرات این محصول در گذشته را مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که میزان صادرات زرشک در کشور بسیار پایین بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه روند صادرات کم خوشایند این محصول استراتژیک خراسان جنوبی و کشور نیست، ادامه داد: از چند سال گذشته اهدافی  برای توسعه بازار و بازاریابی این محصول در اتاق بازرگانی تعریف شده و رشد صادرات این محصول استراتژیک در حال شکلگیری است و صادرات زرشک در دو سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.

احتشام تصریح کرد: با همکاری سازمان‌های توسعه تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و دولتی بسته حمایتی بسیار خوبی برای این محصول تدوین شده است.

وی اضافه کرد: بروشورهایی به زبان‌های مختلف چاپ و در اختیار تمام سفارتخانه‌ها و رایزن‌های بازرگانی در سراسر دنیا قرار گرفته است و در تمام نمایشگاه‌های بزرگ از جمله نمایشگاه آنوگا که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های مواد غذایی دنیا است  و همچنین نمایشگاه سیال فرانسه درچند دوره توزیع شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یادآور شد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته و علیرغم فرصت‌های خوبی که در بازار جهانی برای این محصول وجود دارد کوتاهی کردهایم و به سراغ خریداران این محصول خوب نرفته و محصولاتمان را معرفی نکردهایم.

احتشام گفت: اگر آمار و ارقام صادرات سال گذشته نسبت به امسال را مورد بررسی قرار دهیم در می‌یابیم که صادرات زرشک رو به افزایش است و این نشان از تلاش‌هایی است که در امر شناسایی این محصول در سطح بازار جهانی شکل گرفته و توانسته اثر خود را روی شناساندن این محصول بزرگ و اصیل خراسان جنوبی بگذارد و مخاطبان خود را پیدا کند.

وی اظهار کرد: با فعالیتهای انجام شده خوشبختانه در آینده نزدیک ما مصرفکنندگان اروپایی را مصرف کننده زرشک خوب ایرانی می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اضافه کرد: تلاش میکنیم بتوانیم زرشک را با بستهبندی و با برند ایران برای مصرف‌کننده نهایی در اختیار فروشگاههای بزرگ قرار دهیم و تقاضا ایجاد کنیم تا این  تقاضا برای همیشه پایدار باشد.

احتشام افزود: وقتی که مردم و مصرف‌کننده نهایی وفادار به برند و کیفیت محصول ما شود همیشه مصرف کننده محصول می‌ماند و در این راستا به بازار پایداری دست یافته و به دنبال آن کشاورزی پایداری خواهیم داشت.

وی ایران را بزرگترین تولیدکننده زرشک بی‌ دانه دنیا دانست و یادآور شد: بیش از 98 درصد زرشک بی‌دانه ایران در خراسان جنوبی تولید میشود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه معرفی زرشک ایران انجام شده و تحقیقات خوبی در بازارهای اروپایی در این زمینه انجام دادهایم، تصریح کرد: به این نتیجه رسیده‌ا‌‌‌یم که رفتار مصرف‌کننده نسبت به این محصول بسیار مثبت است.

احتشام از زرشک تولیدی خراسان جنوبی به عنوان زرشک ارگانیک یاد کرد و گفت: اروپایی‌ها علاقمند به مصرف محصولات ارگانیک یعنی سالم و مطمئن هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به تحقیقاتی که در امر بازار و بازاریابی در نمایشگاه‌ها بزرگ اروپایی صورت گرفته است این امکان به وجود آمد که ما بتوانیم به زودی زرشک ایران را با بسته‌بندی و با برند ایرانی در سطح فروشگاه‌های بزرگ اروپایی توزیع کنیم و در اختیار مصرفکنندگان قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یادآور شد: بسته‌بندی انجام شده باید مطابق با نیازها و خواسته‌های مصرف کنندگان در سطح بازار جهانی تا مصارف مختلف دارویی، صنعتی و غذایی آنها برسد.

احتشام اظهار کرد: سعی می‌کنیم در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم و نیازها و خواسته‌های مخاطبان را تأمین و زرشک را همانند زعفران و پسته محصول جهانی کنیم.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول