اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در ایران؛

سایت تخصصی زرشک، یاقوت سرخ ایران راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در ایران وب‌سایت تخصصی زرشک، یاقوت سرخ ایران به همت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی و همکاری و حمایت سازمان توسعه و تجارت ایران راه‌اندازی شد.‌

سایت تخصصی زرشک، یاقوت سرخ ایران راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی صبح امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: رونمایی از این وب‌سایت طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی و در حاشیه روز ملی صادرات استان صورت گرفته است.
 محسن احتشام تصریح کرد: در این وب‌سایت کلیه اطلاعات مربوط به زرشک شامل گیاه‌شناسی، اهمیت زیست محیطی و انواع این محصول معرفی شده است.
وی افزود: بخش‌های مختلف از جمله تاریخچه، زراعت، فرآوری، بسته‌بندی و انواع زرشک و کاربرد آن نیز در این وب‌سایت تخصصی قرار دارد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی خواص و مصارف، اقتصاد، تجارت و بازاریابی این محصول، استانداردها، مقالات و اخبار را از دیگر بخش‌های این وب سایت عنوان کرد.
احتشام با بیان اینکه 98 درصد زرشک دنیا در ایران تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: قبلا برای جستجو زرشک در موتورهای جستجوگر زرشک ژاپنی تبلیغ می‌شد که با راه‌اندازی این وب سایت زمینه معرفی کامل زرشک ایران فراهم شده است.
احتشام با بیان اینکه این وب‌سایت از دسته سایت‌های پویا بوده که با نرم‌افزار مدیریت محتوا به دو زبان فارسی و انگلیسی ایجاد شده است، اظهار داشت: این نرم‌افزار با ASP.NET 2008 طراحی و با بانک اطلاعاتی SQL 2008 راه‌اندازی شده است.
وی امکان گفت‌وگو بین اعضای سایت و استفاده از سرویس ایمیل را از طرح‌های توسعه آن دانست و یادآورشد: استفاده از استاندارد SEO در آن سبب شده است تا گونه زرشک ایرانی را در بخش انگلیسی موتورهای جستجو بتوان به راحتی یافت کرد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی گفت: زرشک بی‌دانه از جمله درختچه‌های مقاومی است که قابلیت رشد و تولید در زمین‌های کم بهره با آب شور را دارا است و توجه بیشتر به آن ضمن بالا بردن ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در حفاظت از خاک منطقه نیز می‌تواند مؤثر باشد.
احتشام افزود: بسیاری از زمین‌های کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان‌های قاین و بیرجند در خراسان جنوبی به دلیل شوری خاک و آب برای کشت بیشتر محصولات کشاورزی مناسب نیستند و در برخی از روستاها به ویژه طی 20 سال اخیر زرشک بی‌دانه به عنوان محصول اصلی مطرح شده و هم‌اکنون سطح زیر کشت آن نسبت به سال 1361 بیش از چهار برابر افزایش یافته است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی اضافه کرد: درآمد هزاران خانوار روستایی به طورمستقیم یا غیرمستقیم از طریق تولید زرشک تأمین می‌شود.
احتشام گفت: مصرف زرشک بی‌دانه به صورت تازه خوری به دلیل مزه ترش آن معمول نیست که با تهیه فرآورده‌های متنوع نظیر مربا، مارمالاد، آبمیوه، نوشابه، سس و ژل از زرشک ضمن جذب تولید مازاد بر مصرف و ایجاد ارزش افزوده می‌توان آنها را هم به نام ایران به بازارهای بین‌المللی معرفی کرد.
وب سایت تخصصی زرشک یاقوت سرخ ایران به نشانی www.Barberry.ir قابل دسترسی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول