اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ و‌ کار

همدلی مثبت مجلس و بخش خصوصی به اثبات رسید

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند با قدردانی از زحمات نمایندگان مردم در مجلس بر حمایت فعالان اقتصادی استان از تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ و‌ کار تاکید کرد.

همدلی مثبت مجلس و بخش خصوصی به اثبات رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند، محسن احتشام اظهار داشت: با تصویب این قانون برگ زرین دیگری بر کارنامه مجلس هشتم افزوده شد.
وی گفت: در حال حاضر که قانون بهبود مستمر محیط کسب ‌و ‌کار به ‌عنوان گامی دیگر در راستای شفاف‌سازی اقتصاد کشور و پر رنگ‌تر کردن نقش بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح است خواستار حمایت همه جانبه و تصویب این طرح از سوی نمایندگان به ویژه نمایندگان مجلس در استان هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند تصریح کرد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه کشور و تلاش برای سپردن کار مردم به مردم و تقویت بخش خصوصی کشور به ‌عنوان تنها راه نجات اقتصاد ملی تصویب این طرح موجب تحولی بزرگ در سرمایه‌گذاری و کاهش مشکلات فضای کسب و کار خواهد بود.
احتشام با بیان اینکه پسوند کشاورزی به نام اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزوده شده این اقدام را گام بزرگ دیگری در فضای اقتصادی کشور دانست.
وی با انتقاد از بی‌ثباتی در بازار ارز که هرگز به نفع صادر کننده و تولید کننده نیست، تاکید کرد: حمایت از واحدهای تولیدی در امر واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات در راستای اختصاص نرخ ارز ضروری است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند نیز در این جلسه به برگزاری میز کشوری افغانستان و سفر هیئت تجاری به استان اشاره کرد.
علی‌اکبر فرامرزی گفت: مسئولیت کمیته تجاری و بازرگانی این سفر به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند محول شده است.
وی به مشکل تردد و دریافت بلیط تجار افغانی در هنگام خروج از استان و همچنین تأمین سوخت کامیون‌های افغانی در مرز اشاره کرد و بر پیگیری و رفع آن به عنوان یکی از مشکلات تجار افغانی تاکید کرد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند پیگیری ایجاد کنسول‌گری ایران در فراه و کنسول‌گری افغانستان در بیرجند و طرح در میز کشوری افغانستان را از خواسته‌های دیرینه تجار و فعالان اقتصادی استان دانست.
فرامرزی یادآور شد: ایجاد این کنسول‌گری‌ها روابط تجاری و بازرگانی دو کشور و استان را افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول