اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن بیرجند:

صندوق ضمانت صادرات ریسک بازار افغانستان را پوشش دهد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن بیرجند خواستار پوشش ریسک بازار افغانستان توسط صندوق ضمانت صادرات شد و گفت: با توجه به تغییرات بازار افغانستان نیاز است که این صندوق نیز نگاه خود به این بازار را تغییر دهد و در این زمینه خدماتی را ارائه کند.

صندوق ضمانت صادرات ریسک بازار افغانستان را پوشش دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن احتشام عصر امروز در چهارمین جلسه میز کشوری افغانستان که به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: تجار ایرانی باید نیازهای جدید بازار افغانستان را تامین کنند تا این بازار را از دست ندهند.
وی به وضعیت صادرات خراسان‌جنوبی به کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: در این استان اکثر سرمایه‌گذاری‌های تولیدی و صنعتی که انجام می‌شود توام با نگاه صادرات‌محور است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن بیرجند ادامه داد: به عنوان مثال استان ما در زمینه تولید لاستیک، کاشی و سرامیک و صنایع بسته‌بندی و چاپ با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده به یک قطب در منطقه تبدیل شده است.
احتشام افزود: در این زمینه نیز براساس مطالعات مفید افغانستان می‌تواند بخشی از نیازهای مواد اولیه این صنایع را تامین کند.
 
*باید صادرات خراسان‌جنوبی به افغانستان افزایش یابد
وی تصریح کرد: باید میزان صادرات خراسان‌جنوبی به کشور افغانستان افزایش پیدا کند که در این زمینه در اتاق بازرگانی، صنعت و معدن استان ما استراتژی‌هایی را تعریف کردیم تا این هدف محقق شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن بیرجند افزود: تجار افغانی خواستار مبادله دو طرفه با استان هستند هم‌چنین در زمینه صادرات و واردات سوخت نیز ضعف‌هایی وجود دارد که باید حل شود.
احتشام با بیان اینکه سه استان خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی با افغانستان مرز مشترک دارند، تصریح کرد: باید یک کمیته هماهنگی بین این سه استان برای ایجاد یک رویه مشترک در تجارت با افغانستان تشکیل شود.
وی ادامه داد: می‌توان با تشکیل این کمیته و انجام تعامل بهتر بین استان‌ها در این زمینه حضور پررنگ‌تر و فعالتری در بازار افغانستان داشت.
 
*باید گمرکات رسمی خراسان‌جنوبی افزایش یابد
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن بیرجند تغییر نظام تعرفه‌ای استان را یکی دیگر از درخواست‌های تجار استان عنوان کرد و افزود: اگر این نظام تعرفه‌ای در استان تغییر کند می‌تواند زمینه مبادله بهتری را شکل دهد.
 احتشام یکی دیگر از درخواست‌های تجار استان را افزایش مبادی رسمی و گمرکات استان عنوان کرد و گفت: بازارچه یزدان قابلیت تبدیل شدن به گمرک رسمی را دارد و این کار برای افزایش مبادلات تجاری ضروری است.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول