اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند:

قوانین اقتصادی باید به صورت بومی ابلاغ شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی، گفت: باید قوانین اقتصادی با توجه به فضای کسب و کار بومی و منطقه‌ای شود چرا که نگاه یکسان در مناطقی مانند خراسان جنوبی نمی‌تواند عادلانه باشد.

قوانین اقتصادی باید به صورت بومی ابلاغ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن احتشام صبح امروز در جلسه کمیته استانی و کارگروه ساماندهی معوقات موسسات اعتباری اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده اتاق‌های بازرگانی مسئول تشکیل این کمیته در استان‌ها شده‌اند تا این مشکل در استان‌ها به شکلی حل شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی در استان با مشکلات مواجه هستند و قادر به پرداخت معوقات بانکی خود نیستند، افزود: اکثر این مشکلات در واحدهای تولیدی سهوی است و عوامل متعددی از جمله نبود بازار مناسب برای فروش محصولات، سوء مدیریت و عوامل محیطی در بروز این مشکلات تاثیر دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند افزود: ما قصد داریم به گونه‌ای عمل کنیم که بانک‌ها و واحدهای تولیدی اتاق بازرگانی را به عنوان یک مشاور و امین امور خود تلقی کنند تا با انجام مشاوره‌های علمی از بروز این مشکلات در استان جلوگیری کنیم چرا که این مسئله هم به نفع بانک‌ها و هم به نفع واحدهای تولیدی است.
احتشام راه‌حل اصلی پیشگیری از بروز این مشکلات را خارج شدن از نگاه سنتی به واحدهای تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: در جامعه امروز نگاه به تولیدکننده باید علمی و دقیقی باشد تا در تمام مراحل تولید و فروش با نگاه علمی صورت گرفته از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.
وی با قدردانی از همکاری بانک‌های استان با واحدهای تولیدی تصریح کرد: یکی از راه‌حل‌های موجود برای حل مشکلات واحدهای تولیدی این است که همانطور که در حال حاضر بخشی از تسهیلات بانک‌ها برای خرید مواد اولیه و سرمایه‌ در گردش واحدها است بخشی از تسهیلات نیز برای برندسازی و بازاریابی باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند بازاریابی و تبلیغات را یکی از اقدامات اساسی برای حل مشکلات مالی واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: بانک‌ها می‌توانند تسهیلاتی برای این بخش نیز در نظر بگیرند.
احتشام با بیان اینکه تبلیغات هزینه گزافی را به دنبال دارد، تصریح کرد: بانک‌ها باید برای این بخش نیز برنامه‌ریزی کنند.
وی با بیان اینکه دشمن اقتصاد مملکت را نشانه گرفته است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که بحث‌های اتمی دشمن بهانه است هدف اصلی آنها اقتصاد است.
 انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول