اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب شناسنامه اکوتیپ‌های عناب ایران

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار و مسؤلان خراسان جنوبی از کتاب شناسنامه اکوتیپ‌های کلکسیون عناب ایران همزمان با همایش ملی زرشک و عناب در خراسان جنوبی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب شناسنامه اکوتیپ‌های عناب ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی چهارشنبه‌شب در مراسم رونمایی از این کتاب اظهار داشت: این کتاب در پایه داده‌های کمی و کیفی و مولکولی با یک‌هزار جلد با همکاری جهادکشاورزی در سه فصل انتشار یافته است.
وی تصریح کرد: فصول این کتاب شامل، فصل اول پیشینه تاریخی مناطق گسترش گیاه‌شناسی، فصل دوم مروری بر تحقیقات صورت گرفته در مورد شناسایی اقلام مختلف عناب و فصل سوم شناسنامه مولکولی و فنوتیپی درختان کلکسیون عناب ایران است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصفیه خون، آرامش بخش بودن، خاصیت ضدسرطانی و ضد بیماری‌های تنفسی، تقویت عضلات و جلوگیری از مشکلات قلبی را از خواص دارویی این محصول استراتژیک خراسان جنوبی دانست.
هادربادی رفع گلودرد و خونریزی لثه‌ها، رفع درد مفاصل، نرم کننده سینه، آرام کننده اعصاب، تصفیه کننده خون، ضد سرفه، خواب آور، تسکین دهنده آسم و تنگی نفس، معالجه و التیام زخم‌های کهنه را از دیگر خواص دارویی محصول عناب عنوان کرد.
وی استفاده از چوب درخت عناب به دلیل محکمی و زیبایی در منبت کاری، خراطی و ساخت وسایل تزیینی و استفاده از این درخت در فضاهای سبز به دلیل داشتن برگ‌های شفاف و براق و میوه‌های زیبا را از دیگر کابردهای درخت عناب برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: عناب گیاهی مقاوم به خشکی، شوری، نوسانات دما، آفات و بیماری‌ها بوده و در طی دوران خشکسالی کمترین خسارت را در مقابله با سایر محصولات متحمل شده و به همین سبب به عنوان یکی از محورهای توسعه باغات در الگوی کشت خراسان جنوبی مدنظر است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول