اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام شد

ارتقای تولید شناسه زرشک سالم در باغات خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: طرح ارتقای کیفیت و تولید شناسه زرشک سالم برای نخستین بار در کشور در باغات زرشک خراسان جنوبی در حال اجراست.

ارتقای تولید شناسه زرشک سالم در باغات خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: طرح ارتقای کیفیت و تولید شناسه زرشک سالم برای نخستین بار در کشور در باغات زرشک خراسان جنوبی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: زرشک یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک استان است که نقش مهمی در تولید اشتغال بر عهده دارد به گونه‌ای که 55 هزار خانوار در چرخه تولید، برداشت و فرآوری آن مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: فصل برداشت زرشک از ابتدای مهر‌ماه تا اوایل آذر‌ماه بسته به درجه حرارت متفاوت است.

هادربادی یادآور شد: زرشک از جمله محصولات اولویت‌دار خراسان جنوبی است که با توجه به خشکسالی و شرایط نامساعد اقلیمی استان سازگاری خوبی دارد.

وی از پرداخت تسهیلات به کشاورزان استان برای احداث و احیای باغات زرشک و احداث بارگاه بهداشتی زرشک خبر داد و افزود: باغداران می‌توانند برای دریافت مجوز بارگاه بهداشتی زرشک و دریافت تسهیلات از محل کارگروه توسعه بخش کشاورزی به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زرشک تولید شده در استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: زرشک تولیدی استان علاوه بر مصرف در داخل کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا، روسیه و سایر کشورها صادر می‌شود.

هادربادی، سطح زیر کشت محصول زرشک در خراسان جنوبی را حدود 13 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید محصول زرشک امسال نسبت به سال گذشته 150 تن افزایش یابد.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول