اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

28 درصد زعفران ایران متعلق به خراسان جنوبی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 98درصد زرشک کشور به خراسان جنوبی تعلق دارد، گفت: 28 درصد زعفران ایران نیز متعلق به این استان است.

28 درصد زعفران ایران متعلق به خراسان جنوبی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قهرمان رشید صبح امروز در حاشیه نمایشگاه پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قالب تولید زعفران ایران نیز توسط استان خراسان رضوی تولید می‌شود.
وی افزود: خراسان جنوبی با کمک همکاران و مسئولان خراسان رضوی، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و حمایت و پشتیبانی وزارت علوم کوشید تا در زمینه پژوهش و تحقیقات در زمینه‌های مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا کند.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این استان به دلیل دوری از امکانات خراسان بزرگ و مرکز کشور از چنین برنامه‌های محروم بوده است، ضمن اینکه خراسان بزرگ به لحاظ زیرساخت‌ها و مشکلات مختلف ضعف‌هایی دارد که باید با مشارکت‌های همگانی و استفاده از مجموعه نخبگان و فرهیختگان و زیرساخت‌ها از آنها بهترین استفاده را ببریم.
رشید ابراز داشت: مباحث علمی ـ تحقیقی و پژوهشی مرز نمی‌شناسد و معتقد هستیم برای رسیدن به قله‌های دانش و صنعت باید ارتباط سازنده مستمر، هدفمند و نظام‌مندی با همسایگان داشته باشیم.
وی با بیان این که خراسان جنوبی مثل دیگر استان‌ها محورش کشاورزی است، ابراز داشت: در موضوعاتی دیگر هم فعالیت دارد گرچه کشاورزی محور توسعه است ولی امروزه نباید فقط به کشاورزی تکیه کرد.
استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: باید در جهات دیگر نیز گام برداشت ضمن اینکه محصولاتی نظیر زرشک، زعفران و عناب می‌تواند در اقتصاد جامعه موثر باشد و هدفمند کردن زعفران در دستور کار دولت به طور ویژه قرار دارد.
رشید با اشاره به برگزاری همایش ملی زرشک و عناب در بیرجند عنوان داشت: این 10 درصد از کار بوده که 90 درصد آن هنوز مانده است و جهت این موضوع در سطح جهان برنامه‌های زیادی داریم تا این محصولات صاحب قانون و نامی خاص شوند.
وی از وجود بیش از یک‌هزار بهره‌بردار زرشک در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: 50 میلیارد تومان ارزش سالانه اقتصادی این محصول است که اگر حمایت‌های درست انجام شود، می‌توانیم این ثروت را به پنج برابر افزایش دهیم.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر 98 درصد زرشک کشور به خراسان جنوبی تعلق دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول