اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اتاق بازرگانی بیرجند پیگیری می‌شود

تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی بیرجند گفت: تشکیل کمیته تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی استان توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند در حال پیگیری است.

تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند، عباس کریمی در دومین جلسه کمیسیون صنعت، معدن، عمران و خدمات فنی مهندسی، سرمایه‌گذاری و تامین مالی استان اظهار داشت: کمیسیون‌های اتاق، رابطی میان بخش خصوصی و بخش دولتی هستند و باید در حد توان خود مشکلات را منعکس کنند.

وی افزود: در کمیسیون گذشته مقرر شد برنامه‌ها در تمامی حوزه‌ها به طور جداگانه مطرح، مشکلات بررسی و اهداف مشخص و منعکس شود.

کریمی تصریح کرد: ظرفیت معادن استان در سطح بالایی است و نیاز به سرمایه‌گذاری لازم برای فرآوری دارد.

مدیرعامل شرکت میناکان معدن مس قلعه‌زری بیرجند نیز در این جلسه گفت: تعطیلات رسمی معدن در طول سال حدود هفت روز است اما تعطیلاتی که تحمیل می‌شود بیش از یک ماه بوده و سبب خسارات جبران ناپذیری می‌شود.

حسن رنجبر تصریح کرد: برخی برخوردها با بخش خصوصی مناسب نیست به گونه‌ای که دیده می‌شود برای بدهی‌های ناچیز و جزیی حکم پلمب می‌گیرند.

وی ادامه داد: گاهی برخی به راحتی افرادی را وارد خط تولید می‌کنند که خارج از سیستم تولید هستند و سبب بروز مشکلاتی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت میناکان معدن مس قلعه‌زری بیرجند اذعان کرد: اگر مشکلات خرد و پیش و پا افتاده حل شود، مسائل کلان توسط مدیریت بخش خصوصی برطرف می‌شود اما متاسفانه همین مسائل خرد و کوچک انگیزه را از تولیدکننده و صنعتگر می‌گیرد که مسئولان باید برای رفع این معضلات چاره‌اندیشی کنند.

رنجبر افزود: بسیاری از نیروی کار که در روستاهای اطراف این معدن سکنه دارند با این امید در دل کویر زندگی می‌کنند که روزی در این معدن مشغول به کار شوند.

وی بیان کرد: بخش خصوصی در دنیای پیشرفته برای تسهیل امور از بخش دولتی خدمات می‌گیرد اما در حال حاضر در کشور ما این روند دچار خلل است.

مدیرعامل شرکت میناکان معدن مس قلعه‌زری بیرجند با تأکید بر اینکه مشکلات بخش خصوصی از نگاه بخش دولتی نیاز به بازنگری دارد، گفت: مشکل بخش خصوصی در حال حاضر منابع مالی نیست بلکه این بخش گرفتار ریزه کاری‌های اجرایی است به گونه‌ای که یک مدیر باید بیشتر وقت خود را صرف پیگیری امورات جزئی کند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول