اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین:

توسعه فناوری در صنعت با حضور اساتید محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در صورت پیوند توانایـی‌های دانشگاه و نیازهای بخش صنعت می‌توانیم شاهد توسعه فناوری و صنعت باشیم.

توسعه فناوری در صنعت با حضور اساتید محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، عبدالقهار ناصحی اظهار کرد: طی سی سال اخیر پس از انقلاب اسلامی خصوصا در سال‌های اخیر شاهد تحول توسعه صنعتی بی‌نظیر در کشور بودیم که در این راستا در استان قزوین صنایع بسیاری راه‌اندازی شدند.

وی افزود: به طوری که در برخی از زمینه‌ها مانند تولید شیشه، cd ،dvd کاشی و سرامیک و صنایع تبدیلی کشاورزی به عنوان قطب صنعتی در کشور مطرح بوده و با توجه به شاخص‌های صنعتی به طور متوسط رتبه پنجم توسعه صنعتی کشور را دارا هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه در این استان بیان کرد: علی‌رغم این رتبه‌بندی در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه و حضور فناوری نو در صنایع هنوز جای کار بسیار است و انتظار می‌رود با توسعه انجام شده علمی و آموزش عالی در سطح کشور بتوانیم این خلاء و نیاز اساسی صنعت را نیز برطرف کنیم.

ناصحی تصریح کرد: طبق آمار جهانی کشور در سال 2011 حائز رتبه اول رشد علمی در جهان و از لحاظ کمیت تولید علم در رتبه 19 جهانی قرار گرفته‌ایم که امیدواریم با تلاش و کوشش در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه و با حضور اساتید و دانشگاهیان در این عرصه بتوانیم شاهد توسعه فناوری در صنعت باشیم.

وی با اشاره به نقش محوری و تعیین‌کننده مؤسساتی مثل پارک‌های علم و فناوری، شهرک‌های فناوری، مراکز کسب و کار، ارگان‌های همچون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزود: در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین برنامه‌های مدونی برای به کارگیری تخصص اساتید و حضور دانشگاهیان در صنعت داشته که عبارتند از راه‌اندازی دفتر ارتباط با دانشگاه و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های این استان که منجر به سپردن تهیه سند اولویت‌های صنعتی استان قزوین، نقشه زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار، مطالعات ایجاد شهرک فناوری شهرک صنعتی کاسپین است.

ناصحی در خاتمه یادآور شد: آموزش و فعالیت‌های تحقیق و توسعه از ابزار مهم تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است که با استفاده بهینه از امکانات صنعت براى آموزش و به عبارت دیگـر ورود آمـوزش بـه بخش صنعت به عنوان یک اصل مدیریتی پایـدار و بازدید از مراکز صنعتى می‌تواند در آشـنایى دانشجویان و اساتید بـا صنعت بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول