اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علوم و فناوری گیلان خبر داد

عضویت پارک علم و فناوری گیلان در اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه خزر

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از عضویت این نهاد در اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه خزر خبر داد.

عضویت پارک علم و فناوری گیلان در اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود مراکز مهم تحقیقات ملی در گیلان اظهار کرد: مراکز تحقیقات ماهیان خاویاری، شیلات، چای و برنج در استان فعالیت می‌کنند.

وی بر عزم جدی و داشتن ایده برای مراکز تحقیقاتی تاکید کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه پارک علم و فناوری گیلان هماهنگی‌های لازم با مرکز تجاری‌سازی بخش تحقیقات کشور را انجام دادند و پس از تهیه طرح کسب و کار، مجوز مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی گیلان صادر شد.

متقی‌طلب با بیان اینکه قانون شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس به تصویب رسیده و توسط دولت ابلاغ شده است، تصریح کرد: دولت مبلغ سه میلیارد دلار برای صندوق نوآوری و شکوفایی اعتبار در نظر گرفته و امسال 500 میلیون دلار به وزارت علوم تخصیص داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از تاسیس 20 هزار شرکت دانش‌بنیان در مدت برنامه پنجم توسعه در کشور خبر داد و ابراز کرد: شرکت‌های مذکور در مناطق مختلف بر حسب استعدادها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود تاسیس می‌شوند.

وی کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی را از اولویت‌های گیلان در تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان نامید و خاطرنشان کرد: سه سال گذشته نخستین کانون خلاقیت و شکوفایی علوم شیلاتی و آبزی‌پروری در مرکز ماهیان خاویاری شهید دادمان رشت ایجاد شد.

متقی‌طلب هدف از تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان را تجاری‌سازی طرح‌ها، ایده‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و ... عنوان کرد و گفت: آمادگی داریم حتی اگر در بعضی از موارد که امکان تعامل بین‌المللی وجود داشته باشد، در عرصه مذکور گام برداریم.

این مسئول با اشاره به دو اتفاق مهم در استان، بیان کرد: پارک علم و فناوری گیلان در پانزدهمین نشست روسای دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه خزر به عضویت این اتحادیه پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: عضویت در اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه خزر برای ما این امکان را به‌وجود می‌آورد که بتوانیم از ظرفیت کشورهای مذکور استفاده کنیم و ظرفیت‌های خود را در اختیار آنها بگذاریم.

متقی‌طلب به نشست پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در شهریور ماه سال جاری در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: همکاری با پارک‌های علم و فناوری دیگر کشورها می‌تواند ظرفیت‌های استان را از وضعیت بسته بودن خارج کرده و تعامل بین‌المللی را برای ما فراهم کند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از ثبت‌نام بیش از 5 هزار فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی می‌توانند در حوزه دانش‌بنیان فعالیت کنند زیرا این بخش گردش مالی بسیار خوبی در استان ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر هم‌افزایی و تجمیع فعالیت‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین پارک و علم و فناوری گیلان، تصریح کرد: نفع تجمیع فعالیت مراکز مذکور به تمام مردم می‌رسد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول