اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

دولت به توسعه علم و فناوری توجه ویژه دارد

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از توجه ویژه دولت نهم و دهم به توسعه علم و فناوری خبر داد.

دولت به توسعه علم و فناوری توجه ویژه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت عصر امروز در کارگروه توسعه فناوری و تحول اداری در سالن اجتماعات استانداری گلستان اظهار داشت: در دولت احمدی‌نژاد اعتبارات چشمگیری به حوزه علمی و فناوری اختصاص یافته است و اعتبارات این بخش از 0.5 درصد به 2.5 درصد رسیده است که حاکی از اهمیت این بخش برای دولت می‌باشد.
وی تصریح کرد: از حیث علمی کشورها به دو بخش توسعه یافته و در حال توسعه تقسیم شده‌اند و کشورهای توسعه یافته از نظر علمی 100 سال از کشورهایی در حال توسعه هستند.
استاندار گلستان با بیان اینکه در شرایط خاص بین‌المللی به سر می‌بریم، خاطرنشان کرد: امروز جوامع توسعه یافته دچار مشکلات داخلی زیادی هستند و از طرف دیگر کشورهای در حال توسعه به دنبال جهش و حرکت در حوزه فناوری است و سر گل این کشورها ایران قرار دارد که با تمام تحریم‌ها و تهدیدها امروز در حوزه فناوری دارای تحول چشمگیری شده است.
قناعت با بیان اینکه در سال 1389 ایران 13 برابر متوسط جهانی تولید علم داشته است، افزود: این روند رو به رشد در عرصه علمی نشان دهنده توجه ویژه مسئولان به این مقوله می‌باشد که در پی این تحولات بود که توانستیم در مدت کوتاهی در فن آوری هسته‌ای به جایگاه خوبی دست یابیم.
استاندار گلستان با تاکید به اینکه  فرهیختگان ایران دارای ایده و خلاقیت هایی بسیاری در زمینه علمی هستند، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در تقابل علمی با دیگر کشورها به برتری دست یابیم نیازمند توجه ویژه مسئولان در این بخش هستیم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول