اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

فارس وظیفه منطقه‌ای در توسعه فناوری دارد

خبرگزاری فارس: مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان فارس با ظرفیت بالای خود وظیفه‌ای منطقه‌ای در توسعه فناوری دارد.

فارس وظیفه منطقه‌ای در توسعه فناوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز علی جبار رشیدی بعد از ظهر امروز در همایش چشم‌انداز توسعه علم و فناوری استان فارس در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: راهبرد جدید جمهوری اسلامی که توسط مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر مطرح شد بزرگترین دستاورد دهه فجر سال جاری است.

مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان از اقتدار ملی و جایگاه والای ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی دارد.

وی افزود: سهم یک‌دوم درصدی ایران در تولید علم نشان از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی دارد و این آمار که توسط غربی‌ها منتشر شده بر اساس تمام اطلاعات و داشته‌های ما نیست.

رشیدی گفت: این موفقیت‌ها دستاوردهایی است که باید حفظ شود و وجود 4 میلیون و 200 هزار دانشجو در سطح کشور آینده‌ای درخشان‌تر در حوزه تولید علم برای ما رقم می‌زند.

مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها به دنبال دانشمندپروری و ایجاد ساختارهای علمی در سطح کشور بوده و پارک‌های علم و فناوری رابط دنیای علم و نیازهای جامعه هستند.

وی گفت: ما به پارک‌های علم و فناوری به چشم یک اداره و یا یک ارگان دولتی نگاه نمی‌کنیم چراکه معتقدیم پارک‌ها راه‌های میان‌بر توسعه علمی کشور هستند.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: توانمندی‌های بسیاری در عرصه داخلی در حوزه علم و تکنولوژی وجود دارد که باید با مدیریت صحیح تکنولوژی داخلی جایگزین تکنولوژی خارجی شود.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس جزو پنج پارک برتر کشور است تصریح کرد: استان فارس با ظرفیت بالای خود وظیفه‌ای منطقه‌ای در توسعه فناوری دارد.

به گزارش فارس، همایش چشم‌انداز توسعه علم و فناوری استان فارس در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در محل پارک علم و فناوری فارس برگزار شد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول