اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد سنندج:

تسریع در ایجاد پارک علم و فناوری در کردستان ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بر ضرورت تسریع در ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه‌های استان کردستان تاکید کرد.

تسریع در ایجاد پارک علم و فناوری در کردستان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدقربان کیانی در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، رسالت دانشگاه را تربیت انسان متعهد، باتقوا و سالم در عرصه علم عنوان و اظهار کرد: علم بدون تقوا ارزشی ندارد و تعالیم در صورتی که با تقوا عجین شوند، اثرگذار خواهند بود.

به گفته وی سیاست‌های دانشگاهی تابع اصول و مبادی علمی هستند و این سیاست‌ها باید از پژوهش‌های علمی بهره بگیرند.

کیانی منشأ اقتدار را منشأ علمی عنوان کرد و گفت: پیشگامان پژوهش راهبران اصلی کارهای اجرایی و اقتصادی هستند و برای تولید و پیشرفت کشور نسخه می‌پیچند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد پارک علم و فناوری تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیاد در سایه پارک علم و فناوری رشد و گسترش می‌یابند و در صورت وجود این مرکز همه خروجی‌های دانشگاه اثربخش خواهد بود.

کیانی گفت: وجود بیش از یک ‌میلیون و 400 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد کشور ظرفیت ویژه‌ای است که بهره‌مندی از آن دستاوردهای ارزشمندی را در حوزه‌های علمی و در عصر جهان کنونی به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج خواستار همکاری تمام مسئولان و مدیران اجرایی استان و جامعه دانشگاهیان برای بهبود و ارتقای بیشتر جامعه دانشگاهی و رشد و توسعه استان شد.

محمدقربان کیانی امروز با حضور مسئولان کشوری استانی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج منصوب شد.

وی پیش از این معاون مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، هیئت موسس و رئیس دانشگاه آزاد مریوان، فرماندار مریوان و رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد سنندج را در کارنامه کاری خود و در دوره‌های کاری مختلف بر عهده داشته است.

رئیس منطقه 11 دانشگاه‌ آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: خداوند به انسان قدرت و توانایی حرکت به سمت عرش را داده است و رسیدن به عرش از طریق علم و دانش است که در مجموعه دانشگاه فراهم می‌شود.

یزدی‌صمدی بر ضرورت رسالت دانشگاه در جامعه تاکید کرد و خواستار هم‌فکری و کمک مسئولان استان، نمایندگان مجلس، مدیران ارشد برای موفقیت و ارتقا و توسعه دانشگاه شد.

پیش از این شاهین فکور به مدت هشت سال رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بوده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول