اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

توسعه فناوری در ایران مهارنشدنی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: رشد و توسعه نظام فناوری و علوم جدید در ایران مهارنشدنی است و استکبار با ترور نخبگان ما قادر به سد کردن این راه نیست.

توسعه فناوری در ایران مهارنشدنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: دنیا امروز به سیطره علمی و فناوری‌های جدید ایران به روشنی اذعان می‌کند و هرگز نمی‌تواند از این رشد و شکوفایی رو به جلو چشم بپوشد چرا که ایران اسلامی ما امروز پدیده علمی جهان است.
وی با یادآوری این‌که دشمن در سنگر شیطنت‌های نگون‌بخت خود رو به ترور نخبگان و برجستگان علمی ایران آورده است، تصریح کرد: دشمن از این حرکت مزبوحانه خود به مانند دهه 50 و 60 نتیجه و ثمره‌ای نمی‌برد بلکه خود را روز به روز در چشم جهانیان منفورتر می‌کند.
گنجی خون پاک شهیدان راه علم و عمل را نجات‌بخش این کشور از دست ایادی مغرور استکبار جهانی اعلام کرد و ادامه داد: ایران اسلامی ما امروز با رویکرد علم و رشد فناوری‌های جدید توانسته است بهترین جایگاه‌های بین‌المللی را کسب کرده و اسباب غرور همه ما شوند.
این مسئول در ادامه سخنان خود به تلاش محققان و پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در این حوزه اشاره کرد و گفت: تعداد مقاله‌های علمی چاپ شده اساتید و پژوهشگران این دانشگاه در مجلات معتبر دنیا 20 برابر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در 1.5 سال اخیر بیش از 300 مقاله در مجله‌های معتبر جهان چاپ شده و تعداد 94 فقره مقاله تحقیقی نیز در سمینارهای گوناگون علمی جهانی از سوی اساتید و محققان دانشگاه اردبیل عرضه شده است.
به گزارش فارس، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به رشد چندین برابری فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در دولت نهم و دهم اشاره کرد و افزود: پهنای باند اینترنت در این دانشگاه به 15 مگابایت رسیده و با فعالیت 13 شرکت در مراکز رشد واحدهای فناوری چندین فقره قرارداد کار اجرایی بسته شده است.
وی تصریح کرد: این دانشگاه در کنار موفقیت‌های چشمگیر حوزه تحقیق و پژوهش در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی نیز توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند به گونه‌ای که مدیریت این دانشگاه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و فعالیت‌های فرهنگی جز دانشگاه‌های معتبر و صاحب رتبه کشور است.
گنجی در مورد فعالیت‌های عمرانی دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر بیش از 18 هزار متر مربع به فضای دانشگاه محقق اردبیلی افزوده شده و در حال توسعه 20 هزار متر مربع دیگر در اردبیل هستیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود اضافه کرد: مجوز ساخت 15 هزار متر مربع در فضای دانشگاهی دیگر از هیئت امنای این دانشگاه دریافت شده که عملیات اجرایی آن سال آینده آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول