اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور:

اعتبارات پارک‌های علم و فناوری بازده چند برابری داشته‌اند

خبرگزاری فارس: معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اعتباراتی که برای پارک‌های علم و فناوری در کشور در نظر گرفته شده است بازده و تاثیرات چند برابری داشته‌اند.

اعتبارات پارک‌های علم و فناوری بازده چند برابری داشته‌اند

سید مجتبی خیام نکویی صبح امروز در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این چند سال اخیر حدود 65 میلیارد تومان برای پارک‌های علمی و فناوری در نظر گرفته است.

وی با اشاره به افق‌های در نظر گرفته شده در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان برنامه پنجم تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده این است که تعداد شرکت‌های دانش بنیان به 20 هزار عدد برسد.

معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این راستا ادامه داد: همچنین در افقی که برای سال 1404 تبیین شده است برنامه‌ریزی بر این است که تعداد شرکت‌های دانش بنیان به 50 هزار عدد برسد.

خیام نکویی در ارتباط با فواید بالاتر رفتن تعداد شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: اگر ارقام در نظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش بنیان محقق شود یکی از بزرگترین جهش‌های علمی و تاریخی در کشورما اتفاق می‌افتد.

وی در ارتباط با اثرات تقویت شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: اشتغالزایی به ویژه برای فارغ التحصیلان، اشتغال غیرمستقیم افراد در زمینه‌های مختلف مربوط به این شرکت‌ها، افزایش ارزش افزوده و کاهش وابستگی به بازارهای خارجی از جمله اثراتی هستند که تقویت شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در کشور داشته باشد.

معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: باید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار دو فوریتی مجلس قرار بگیرد.

خیام نکویی با بیان اینکه مجلس در صورتی که در مورد مسئله‌ای به جمع بندی برسد می‌تواند بهترین ورود را پیدا کند، افزود: مقوله شرکت‌های دانش بنیان در حال حاضر به طور کامل برای نمایندگان مجلس تشریح نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای حمایت از استعدادهای داخل کشور و استفاده از آنها گام برداریم متذکر شد: برای جلوگیری از خروج استعدادها در کشور بستری را برای فرهیختگان مهیا کنیم که برای رفتن به خارج از کشور انگیزه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور همیشه در موارد بحران شکوفا می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز قوای ما و ملت باید تمام انرژی‌های خود را به کار ببند و تدابیری را اتخاذ کنند تا راه برون رفت از شرایط بد اقتصادی را باز کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول