اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رشد توسعه و فناوری در کشور مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد توسعه فناوری پیشرفته در کشور از سرعت بالایی برخودار است اما مطلوب نیست.

رشد توسعه و فناوری در کشور مطلوب نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید هدایت بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چند واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز اظهار داشت: در دهه گذشته تاکنون مقام معظم رهبری پرچمدار توسعه فناوری پیشرفته بوده‌اند و ایشان در سال 89 فرمودند که کشور راهی را جز صنعتی شدن ندارد.
وی با اشاره به اینکه محور واقعی جنگ اقتصادی در رشد فناوری و تکنولوژی و صنایع پیشرفته است، گفت: سرمایه‌گذاری پایدار برای واحدهای تولیدی از طریق حمایت‌های مالی و اعتباری محقق می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:
کشور ایران با 4 میلیون دانشجو که در مقاطع مختلف دانشگاهی مشغول تحصیل هستند، از ظرفیت مناسب برای رشد فناوری و تولید علم برخوردار است.
هدایت اضافه کرد: برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر صنعتی شدن کشور باید تمام نهادها شامل صدا و سیما، آموزش عالی، سیستم‌های بانکی و دیگر ارگان‌های دولتی در صنعتی شدن کشور همکاری و اهتمام داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی دنیا از سال 1397 تا 2030، از محل درآمد توسعه تکنولوژی ارزش افزوده 28 درصد بوده است، تصریح کرد: در سال 2010 و 2011 حدود 58 درصد رشد اقتصادی دنیا در حوزه تکنولوژی و فناوری و 38 تا 40 درصد در صنایع پیشرفته  بوده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: در سال 2030 حدود 90 درصد از رشد اقتصادی جهان از محل تکنولوژی و فناوری بوده که 78 درصد آن مربوط به صنایع پیشرفته است.
هدایت خاطرنشان کرد: اگر منطبق با آهنگ رو به رشد تکنولوژی روز جهان حرکت نکنیم از روند توسعه صنعتی و اقتصادی عقب می‌مانیم.
وی بیان داشت: هیچ تولیدی در دنیا نمی‌تواند مستمر بماند مگر در عرصه صادرات به ویژه اینکه در مورد بازارهای جهانی باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید تولید با هزینه اندک، سرفصل صنایع  قرارگیرد، تا شاهد اشتغال پایدار در کشور باشیم.
هدایت تصریح کرد: واحدهای تولیدی باید تولیدات خود را به 30 تا 50 درصد رسانده و قابل رقابت با بازارهای جهانی باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با هیئت همراه کارخانه فرآورده‌های غذایی نوین پروتئین و شرکت‌های بیستون بسپار و شرکت دانش البرز سازنده انواع بیوایمپلنت را کلنگ زنی و افتتاح کرد.
هدایت در حاشیه مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی واحد تولیدی سازنده بیوایمپلنت گفت: با راه‌اندازی این واحد شاهد استفاده 120 هزار نفری از محصولات استخوانی تولیدی هستیم.
وی اضافه کرد: این محصولات به 40 کشور جهان صادر می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول