اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره مهندسی برق و فناوری اطلاعات:

توسعه علوم فناوری اطلاعات با گسترش چشمگیری روبه‌رو است

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات گفت: توسعه علوم فناوری اطلاعات با گسترش چشمگیری روبه‌رو است.

توسعه علوم فناوری اطلاعات با گسترش چشمگیری روبه‌رو است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جمشید قنبری ظهر امروز در افتتاحیه نخستین کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دانشکده خیام مشهد با تاکید بر گسترش تمدن بشری در عرصه‌های مختلف زندگی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه ویژه‌ای شود ارتباطات و فناوری اطلاعات در عصر جهانی‌شدن است و باید در این راستا با فرآیندهای تمدن صنعتی و پیامدهای نامطبوع در جهان سوم مبارزه کرد.

وی ادامه داد: جهان امروز در برهه‌ای از مسیر پیشرفت‌های علمی قرار دارد که ضروری است در این مسیر با پیشرفت‌های زندگی همگام شود.

رئیس کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات عنوان کرد: یکی از موضوعات جدی که در این کنگره به آن توجه شده، ارتباط صنعت با دانشگاه است که در این راستا بسیاری از دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی و کشور اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این کنگره کردند.

قنبری با تاکید بر حضور کشور در عرصه‌های بین‌المللی، بیان کرد: اساسا یکی از اهداف کنگره‌های ملی سنجش توانایی حضور جوانان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در عرصه بین‌المللی است که این کنگره فرصت مطلوبی برای حضور آنها در مباحث علمی مشترک و تبادل‌نظرهای موثر است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی کارهای پژوهشی کشور عمدتا کاربردی نیست و تنها جنبه کتابخانه‌ای دارد در حالی‌که در این کنگره تلاش شده تا بررسی پژوهش‌های علمی به‌ صورت کاربردی صورت گرفته و در این سه حوزه، دستاورد‌های کاربردی تازه‌ای ارائه دهیم.

رئیس کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروزه صنعت برق، نه تنها با فراهم کردن منابع در راستای برآورده‌سازی انرژی مورد تقاضا صنایع مواجه است، بلکه از طرفی حداقل‌سازی و کاهش اثراتی که بشر بر روی محیط در ارتباط با تولید انرژی دارد نیز یکی دیگر از موارد مورد توجهی است که به راه‌حل مورد قبولی نیاز دارد که سود و بازدهی بسیار زیادی داشته باشد.

قنبری افزود: با بررسی دستاوردها و نتایج به‌ دست آمده از سه حوزه برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات در این کنگره، می‌توان نتایج مثبت و کاربردی را به دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی کشور ارائه داد.

وی با تاکید بر سطح کیفی و کمی مقالات ارائه شده به کنگره مهندسی برق ادامه داد: از یک سال و نیم پیش برای برگزاری این کنگره تلاش شده و اقدامات و مذاکرات بسیاری با دستگاه‌های اجرایی در کشور صورت گرفته و بیش از 28درصد از مقالات در این کنگره پذیرفته و ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول