اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارک علم و فناوری استان همدان:

توسعه اقتصادی کشور مرهون پارک‌های علم و فناوری است

خبرگزاری فارس: معاون پارک علم و فناوری استان همدان گفت: توسعه اقتصادی کشور مرهون پارک‌های علم و فناوری است.

توسعه اقتصادی کشور مرهون پارک‌های علم و فناوری است

مریم ملونی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: توسعه اقتصادی بسیاری از بخش‌های در حال توسعه‌ ایران مرهون وجود پارک‌های علم و فناوری است که توانسته با عملکرد موفق شرکت‌های فعال در خود چهره مناطق را کاملاً دگرگون کرده و آنها را از مناطق غیر فعال به پرتحرک‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز صنعتی و اقتصادی مبدل کند.

وی افزود: بحث دانایی محوری در برنامه پنجم توسعه و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، نوآوران و فناوران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که در آن اهمیت نقش دانش، فناوری و مهارت به عنوان اصلی‌ترین عوامل ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد نوین مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پارک علم و فناوری استان همدان خاطرنشان کرد: تلاش در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد، دانش‌مدار، خلاق و کارآفرین منطبق با نیازهای نهضت نرم‌افزاری و با هدف توسعه کمی و کیفی، برپاسازی نظام جامع پژوهش و فناوری، ارتقای پیوستگی میان سطوح آموزش و توسعه فناوری از مهم‌ترین بخش‌های برنامه پنجم توسعه است.

وی یکی از اهداف سند چشم‌اندار 20 ساله نظام را بر اساس امکانات بالفعل و بالقوه رسیدن ایران به قدرت برتر علمی منطقه در افق 1404 عنوان و بیان داشت: برای دستیابی ایران به این هدف نیازمند فراهم شدن زمینه‌ها و شرایط متعددی هستیم که از جمله آن تسهیل  و گسترش تحقیق و پژوهش و تبدیل آن به فناوری و در نهایت تولید ثروت است که مبنا و پایه هرگونه پیشرفتی محسوب می‌شود.

ملونی، مدیریت صحیح در عرصه پژوهش و فناوری، پشتیبانی و حمایت از نیروهای متخصص، گرایش سیستم آموزشی کشور به سمت پژوهش‌پروری، تبدیل سیستم‌های اجرایی به پژوهش‌محوری، الگوبرداری صحیح و نحوه درست هزینه بودجه پژوهشی را از ضرورت‌های ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین تقویت فرهنگ تحقیقات در کشور می‌تواند بسترهایی را با هدف مطالعه همه‌جانبه و همسو با قوانین که مشتمل بر باورها و قوانین علم می‌شوند را ایجاد و آینده‌نگری را در عرصه علمی ترسیم کند.

معاون پارک علم و فناوری استان همدان اذعان کرد: بنابراین بررسی وضع موجود فرهنگ و پژوهش در ایران و شناختن نقاط ضعف و ترسیم وضع مطلوب به همراه راهکارهای عملی برای دست‌یابی به این هدف می‌تواند با غلبه بر منش پول‌گرایی و نگرش ویژه به یافته‌ها و منابع علمی و پژوهشی نقش پژوهش را در توسعه بیش از پیش کند.

وی در پایان گفت: هدف اصلی پارک‌های علم و فناوری این است که به شکل‌گیری فضای تجمعی و هم‌افزا شتاب بخشیده و ارتباطات بین شرکت‌های مستقر با سایر مراکز علمی، فناوری، صنعتی و اقتصادی را بیش از پیش افزایش دهد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول