اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بیرجند:

توسعه حمل و نقل نیازمند فناوری‌های نوین است

خبرگزاری فارس:عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بیرجند با بیان اینکه فناوری‌های نوین کمک شایانی به حمل و نقل بین‌المللی می‌کند، گفت: توسعه این فناوری‌ها می‌تواند کمک شایانی به حمل و نقل استان کند.

توسعه حمل و نقل نیازمند فناوری‌های نوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدعلی محمدزاده ظهر امروز در حاشیه همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق در در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش فناوری‌های نوین در توسعه حمل و نقل اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین و به ویژه فناوری اطلاعات در توسعه حمل و نقل جاده‌ای و افزایش امنیت و کاهش خسارات آن نقش عمده‌ای داشته است.

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته استفاده از فناوری‌های جدید توانسته به میزان قابل ملاحظه‌ای در کاهش تصادفات و افزایش کیفیت و امنیت حمل و نقل جاده‌ای موثر باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بیرجند با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در محور ترانزیت شرق کشور است، ادامه داد: این استان راه ارتباطی استان‌های جنوب شرق و شمال شرق و بعضی استان‌های مرکزی کشور و همچنین کشور همسایه افغانستان است و توانسته از مزایای سیستم‌های فناوری اطلاعات استفاده کند.

محمدزاده با بیان اینکه استفاده از سیستم‌ها و فناوری‌های جدید توانسته مدیریت خوبی در جاده‌های استان داشته باشد، گفت: این موضوع به نحوی است که میزان تلفات و خسارات جاده‌ای این استان از میزان کشوری کمتر است.

وی یادآور شد: امروزه فناوری اطلاعات برای مشکلات حمل و نقل در جوامع بشری مورد توجه کارشناسان این حوزه است.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول