اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

تاکیدات رهبری باید محور حرکت در برنامه‌ریزی‌های مسئولان باشد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری باید محور حرکت در برنامه‌ریزی‌های مسئولان باشد.

تاکیدات رهبری باید محور حرکت در برنامه‌ریزی‌های مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد راهبرد فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: باید از ظرفیت ماه‌های محرم و صفر به صورت بهینه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه فضای کشور در ماه‌های محرم و صفر تحت تاثیر این ماه‌ها قرارگرفته و معنویت در کشور موج می‌زند، خاطر نشان کرد: باید از این فرصت‌ها به منظور ارتقاء معنویت در جامعه استفاده کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه هدایت مردم در ایام محرم و صفر به سمت معنویت توسط دستگاه‌های فرهنگی صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: مردم به صورت خود جوش از فضاهای معنوی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان فرهنگی در استان زنجان باید در ایام محرم و صفر هدف‌گذاری مناسبی داشته و چارچوب مشخصی را برای برنامه‌های خود تعریف کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده است و همه نگاه‌ها در این ایام به سمت استان است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیری چون ایام محرم و صفر به صورت به‌روز استفاده کرد، ادامه داد: محورهای سخنرانی و بیانات مقام معظم رهبری باید محور حرکت استان در برنامه‌ریزی‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده هدفمند از ایام محرم و صفر بسیار ضروری است، یادآور شد: حضور مردم در مراسم‌ها و عزاداری‌های ویژه این ایام بسیار گسترده است و باید از این حضور برای ایجاد وحدت ملی، همدلی بین مردم، هم‌پوشانی در زمینه مسائل مختلف، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه مختلف، پاسخگویی به شبهه‌ها و افشا کردن فتنه‌ها نهایت استفاده را کرد.

استاندار زنجان اظهار داشت: با توجه به آغاز شدن فضای انتخاباتی در سطح کشور، امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری به صورت سالم و با نتیجه عالی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی از نظر تنوع و وسعت در سطح کشور نمونه و برتر است، ادامه داد: برتری اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر اساس ارزیابی‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور و شاخص‌های مورد نظر آنها بوده است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه اقدامات راهبردی و کاربردی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان صورت‌گرفته است که باید مورد توجه واقع شود، تصریح کرد: سرویس‌ها و خدمات زیادی توسط این اداره به کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یک نگاه نو و مبتکرانه از ظرفیت‌ها، امکانات و تکنولوژی روز استفاده کرده است، اضافه کرد: همه این اقدامات کاملا مستند است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان یک کار نو محسوب می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر این طرح بزرگ برای سایر استان‌ها الگو شده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از افراد به جای کمک برای اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان چوب لای چرخ مجریان این طرح مهم و موثر گذاشته‌اند، خاطر نشان کرد: باید همه دستگاه‌های برای رسیدن این طرح به هدف‌گذاری مورد نظر خود کمک کنند.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه مجموع اعتبارات هزینه‌شده در اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان از سال 89 فقط 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: تاکنون 300 هزار نفر در این طرح حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نگاه و توجه همه استان‌ها به نتیجه اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری هدف‌گذاری این طرح محقق شده و به عنوان الگو در سایر استان‌ها مطرح شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی یک طرح ماندگاری است، ادامه داد: باید به این طرح پرداخته شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول