اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی اعلام کرد:

برنامه‌های ویژه ماه محرم در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این اداره کل در ایام ماه محرم را تشریح کرد.

برنامه‌های ویژه ماه محرم در استان مرکزی
مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: به مناسبت ماه محرم و صفر و با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ عاشورا برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی به همت این اداره کل در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌ شعر بسیج در خمین، همایش خوشنویسی در شهرستان محلات و اجرای مجالس تعزیه در تفرش از برنامه‌های این اداره کل در ایام ماه محرم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان با محوریت عفاف و حجاب بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و خوشنویسی با مضامین محرم، عکس عاشورا، طراحی و نقاشی کتاب و محصولات فرهنگی و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در ایام ماه محرم است.
مشایخی از اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، تئاترهای مذهبی و برگزاری مجالس تعزیه خوانی خبر داد و افزود: همچنین همزمان با ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) گردهمایی‌ها و سوگواری‌های فرهنگی، مذهبی و ادبی با موضوع عاشورا برگزار می‌شود.
وی چاپ بنر، ارسال پیامک با موضوع پیام‌های معنوی و سیاه آرایی محیط را از دیگر برنامه‌های این ماه برشمرد و خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حضور سخنرانان برجسته، همایش ویژه بانوان و تکریم از خادمان و پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از دیگر برنامه‌های مذهبی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول