اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین صورت می‌گیرد؛

ساخت مستند از مراسم عزاداری ماه محرم

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از ساخت مستندی از برگزاری مراسم‌ ویژه ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

ساخت مستند از مراسم عزاداری ماه محرم
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، علی محمدپور بیان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی مطلوب از برگزاری مراسم ویژه ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان و همچنین توجه به اجرای نیات واقفین خیراندیش، مستندی جامع از مراسم عزاداری ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه تهیه و تولید می‌شود.
وی ادامه داد: این مستند برای شرکت در جشنواره آثار برتر روابط عمومی‌های ادارات کل اوقاف و امور خیریه که همزمان با سومین همایش وقف رسانه برگزار می‌شود به دبیرخانه این همایش ارسال می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی عمومی از مراسم ماه محرم در بقاع شاخص استان اضافه کرد: علاوه بر تولید و ارسال پیش‌خبر و خبر برگزاری مراسم ویژه ماه محرم در بقاع شاخص استان در سطح رسانه‌های جمعی استان با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان برگزاری مراسم عزاداری و متولیان موقوفات و انجام تبلیغات محیطی مناسب در سطح استان از قبیل نصب بنر و توزیع پوستر اقدام به اطلاع‌رسانی عمومی کردیم.
وی عنوان کرد: بیش از 90 درصد از نیات واقفین نیک‌اندیش ما مرتبط به اهل بیت (ع) است و با توجه به اینکه اکثر نیات واقفین در راستای ترویج  شعائر اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت سیدالشهدا (ع) است، توجه ویژه‌ای نسبت به اجرای دقیق این نیات و اطلاع‌رسانی عمومی مطلوب از چگونگی اجرای این نیات در سطح جامعه داریم بنابراین به همین منظور با تدوین دستورالعمل تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی ویژه ماه محرم و ابلاغ آن به متولیان موقوفات اقدام به فراهم کردن شرایط مطلوب اطلاع‌رسانی بهتر در سطح جامعه کردیم.
محمدپور از حضور بیش از 50 خبرنگار و عکاس در سطح امامزادگان خبر داد و گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون خبر و روابط عمومی این اداره کل که متشکل از نمایندگان رسانه‌های جمعی و صدا و سیمای مرکز قزوین و همچنین کارشناسان و پیشکسوتان عرصه خبر و روابط عمومی است به منظور اطلاع‌رسانی مطلوب از مراسم عزاداری در جوار امامزادگان علاوه بر ساخت مستند 15 دقیقه‌ای از این مراسم‌، زمینه حضور پیش از 50 خبرنگار و عکاس را در امامزادگان به منظور پوشش خبری و انعکاس مطلوب از اجرای مراسم‌ فراهم کردیم.
وی تصریح کرد: به منظور فضاسازی معنوی در سطح جامعه با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون خبر و روابط عمومی این اداره کل، پیامک‌های تحت عنوان رجعت برای جامعه هدف سامانه پیام کوتاه ارسال می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اعلام کرد: همچنین برپایی نمایشگاه با موضوع محرم و امامزادگان به منظور به تصویر کشاندن شور و بصیرت عاشورایی مردم در مراسم عزاداری اباعبدالله‌ الحسین (ع) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه با مشاوره چند تن از کارشناسان و عکاسان کشوری، استانی و همچنین نظر مساعد اعضای کمیسیون خبر و روابط عمومی صورت گرفته که ان‌شاءالله آثار منتخب را در هفته وقف (هفته آخر ماه صفر) برای بازدید عموم به نمایش می‌گذاریم.
وی با تقدیر از حمایت‌های سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: خداوند منان را باید شکرگزار باشیم که امروز به ما توفیق خدمت به ائمه معصومین (ع)، امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین تلاش در راه ترویج شعائر اسلامی همچون وقف را نصیبمان کرده است و با توجه به اینکه اکثر نیات واقفین ما در راستای ترویج شعائر اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت سیدالشهدا (ع) است، هر سال در اول محرم عهد و پیمانی دوباره با حضرت حق تعالی می‌بندیم که در راه احیای موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفین با ثبات قدم گام برداریم و از هیچ کاری دریغ نکنیم و برای ما بسی موجب افتخار است و این نوکری و سربازی اباعبدالله (ع) را با هیچ چیز در دنیا معاوضه نمی‌کنیم و ان‌شاءالله با عمل خود و با یک حرکت جهادی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برمی‌داریم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول