اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جم:

ماه محرم ماه معنویت و اخلاق اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جم گفت: ماه محرم ماه معنویت و اخلاق اسلامی است.

ماه محرم ماه معنویت و اخلاق اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی بعد از ظهر امروز در مراسم سوگواری سالار شهیدان در جم اظهار داشت: ماه محرم ماه معنویت و اخلاق اسلامی است و از این فضای معنوی باید نهایت استفاده را ببریم.
وی با تاکید بر لزوم اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید بحث جدی جامعه شود و باید در اجرای این فریضه الهی از هم سبقت بگیریم.
امام جمعه جم خاطرنشان کرد: در قرآن کریم تاکید بسیار زیادی بر امر به معروف شده و بعد از به قدرت رسیدن و راه‌اندازی حکومت اسلامی به برپا داشتن نماز و پرداخت زکات و سپس امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده که نشان دهنده جایگاه این واجب الهی است.
گنجی تصریح کرد: متاسفانه مردم نسبت به امر به معروف بی‌تفاوت شده‌اند که اصلا شایسته نیست و باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و بیان اهمیت امر به معروف نسبت به اجرای این واجب الهی اهتمام ورزیم.
وی گفت: خطبا و روحانیون در ماه محرم در منبرها باید نسبت به اجرای صحیح امر به معروف آگاه‌سازی کنند و نباید این سنت به فراموشی سپرده شود.
امام جمعه جم با اشاره به لزوم تبیین اصالت پیام‌های عاشورا اذعان داشت: باید قدر تاسوعا و عاشورای حسینی را بدانیم و از فضای معنویت این ایام استفاده کنیم و خود را به ائمه اطهار(ع) نزدیک کنیم.
گنجی بیان کرد: با فرهنگ عاشوراست که می‌توانیم انقلاب را از جنگ نرم دشمنان مصون بداریم و تا زمانی که فرهنگ عاشورایی و رفتار حسینی داریم دشمنان نمی‌توانند در ما رخنه کنند و همواره شاهد شکست تبلیغات دشمنان خواهیم بود.
وی ابراز داشت: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری بسیار زیادی بر روی انحراف جوانان دارند و قصد دارند با منحرف کردن ذهن جوانان و کمرنگ کردن مقدسات و معنویات نسبت به پیشبرد اهداف خود اقدام کنند.
در این مراسم همچنین سینه‌زنی و زنجیرزنی نیز با حضور پرشور مردم و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول