اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب تاکید کرد

محتوابخشی به برنامه‌های ماه محرم و مخاطب‌شناسی از طرف روحانیان

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراب بر محتوابخشی به برنامه‌های ماه محرم و مخاطب‌‌شناسی از طرف روحانیان تاکید کرد.

محتوابخشی به برنامه‌های ماه محرم و مخاطب‌شناسی از طرف روحانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی سراب گفت: ایام ماه محرم و صفر به خصوص دهه اول محرم و دهه آخر صفر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف و آرمان‌های والای امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه لازم است تا متولیان و برنامه‌ریزان فرهنگی نسبت به محتوابخشی به برنامه‌های ماه محرم اقدام کنند، تصریح کرد: با در نظر گرفتن ظرافت‌های کارهای فرهنگی باید نهایت تلاش خود را برای زدودن خرافات و بدعت‌ها از آیین‌های ویژه این ایام انجام دهیم.

اکرمی از روحانیان خواست تا با مخاطب‌شناسی دقیق خود ضمن کوتاه‌گویی به سخنان خود محتوا داده و حرف  جدیدی داشته باشند تا بتوان از فرصت حضور مردم در ایام ماه عزا، برای نیل به آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی دینی استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سراب با الگو خواندن رفتار و فرامین مقام معظم رهبری برای مسئولان و مردم یادآور شد: در برنامه‌های ماه محرم نیز روحانیان و هیئت‌های مذهبی باید فرامین معظم‌له را نصب‌العین خود قرار داده و از افراط و تفریط خودداری کنند.

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی، نماز ظهر عاشورا و برگزاری منسجم و متمرکز مراسم طشت‌گذاری مدّنظر برنامه‌ریزان و هیئت‌های حسینی شهرستان سراب قرار گیرد.

مسعود سعادتی، فرماندار سراب نیز گفت: کارهای فرهنگی باید با کمال درایت و تدبیر صورت گیرد.

وی افزود: ضمن پرهیز از موازی‌کاری باید نشست‌های مشترکی بین دست‌اندرکاران مختلف برنامه‌های فرهنگی تشکیل شود تا برآیند برنامه‌ها سودمند و مفید باشد.

فرماندار سراب حضور پررنگ روحانیان و طلاب علوم دینی را در هیئت‌های مذهبی خواستار شد.

محمد خشتگر فرمانده نیروی انتظامی سراب در ادامه این جلسه از ساماندهی پلیس‌یارهای ماه محرم خبر داد و گفت: با همکاری خود هیئت‌های عزاداری ایجاد نظم و انسجام‌دهی به نحوه عزاداری‌های خیابانی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: قبل از ماه محرم نیروی انتظامی آموزش‌های لازم را برای افراد معرفی شده از طرف هیئت‌های مذهبی تحت عنوان پلیس‌یاران ارائه خواهد داد.

احمد حسین‌پوری شهردار سراب نیز با اشاره به نذورات مردمی در ایام ماه محرم تاکید کرد: برای رعایت حقوق شهروندان پیشنهاد می‌شود که کیسه‌های بزرگ زباله نیز برای ریختن بقایای ظرف یک بار مصرف در نظر گرفته شود.

سیدمهدی بنی‌فاطمه بخشدار مرکزی سراب هم خواستار تذکر به هیئت‌های مذهبی برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت‌های صوتی برای شهروندان شد.

وی یادآور شد: از روحانیان زبده و توانمند برای بیان موعظه‌های دینی و مذهبی استفاده شود.

در این جلسه رضا شفیع‌نژاد، دبیر شورای فرهنگ عمومی گزارشی از فعالیت‌های این شورا ارائه داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراب گفت: شورای فرهنگ عمومی سیاست‌گذاری در برنامه‌های فرهنگی شهرستان را بر عهده داشته و معضل‌های فرهنگی و اجتماعی را جمع‌بندی و منعکس می‌کند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول