اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خلخال:

کاهش جرائم در ماه محرم عمق تدین را نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خلخال گفت: کاهش جرائم در ماه محرم عمق تدین و دینداری مردم را در پایبندی به ارزش‌ها و معنویت‌ها نشان می‌دهد.

کاهش جرائم در ماه محرم عمق تدین را نشان می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین بهمنی عصر امروز در همایش هیئت امنای مساجد و دستجات عزاداری در خلخال اظهار داشت: در یک برآورد کلی جرائم رخ داده در جامعه در دو ماه محرم و صفر و همچنین ماه رمضان یک کاهش چشمگیر و تأمل‌برانگیز را نشان می‌دهد که دین و ابزارهای کارآمد در این حوزه می‌تواند وقوع جرائم را به حداقل برساند.
وی با یادآوری این‌که با استفاده از این فرصت و تدبیر شایسته می‌توان از وقوع و بروز جرائم و مشکلات ناشی از آن جلوگیری کرده و پیشگیری کرد، تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه‌ای جز برقراری امنیت، آرامش و کاهش وقوع جرائم ندارد که در این زمینه خانواده‌ها می‌توانند با تربیت صحیح فرزندان خود با الگوگیری از رفتارها و اسباب معرفتی و معنوی میزان وقوع جرائم را به حداقل برسانند.
بهمنی هرگونه ناهنجاری اجتماعی را نشان از معیوب بودن جامعه و افزایش تهدیدهای دشمنان توصیف کرد و افزود: ما اگر امروز با حجم زیادی از ترانزیت مواد مخدر و سو مصرف آن مواجه هستیم به دلیل سرمایه‌گذاری کلان نظام استکباری در به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران است که همه باید برای مقابله با این تهدید همه‌جانبه تلاش بی‌وقفه‌ای را انجام دهیم.
‌فرمانده ‌انتظامی خلخال در ادامه سخنان خود به برنامه‌های نیروی انتظامی خلخال در برقراری نظم و آرامش و روان‌سازی ترافیک شهری در زمان حضور دستجات عزاداری در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با اعمال و برقراری مقررات خاص سعی می‌شود تا از تردد خودروها در مسیرهای اصلی جلوگیری شده و مردم به راحتی از این فضای معنوی برای بهره‌گیری کافی استفاده کنند.
در این جلسه امام جمعه خلخال نیز در سخنانی از هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد خواست تا با شیوه اخلاقی و دینی و صحیح در شأن امام حسین (ع) برنامه‌های عزاداری را برگزار کنند.
حجت‌الاسلام امیر رشتبری با یادآوری این‌که سلامت عزاداری‌ها و بیان حقایق در برنامه‌های مناسبتی خود عامل اصلی در پالایش اخلاق و رفتار جامعه است، خاطر نشان کرد: جامعه‌ای سالم است که بتوان ابزار کافی برای مقابله با تهدیدها و نابسامانی‌ها را داشته باشد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول