اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد:

برخورد با بدحجابی در ماه محرم در قزوین

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در ماه محرم به ویژه در روزهایی که هیئت‌ها در داخل خیابان تردد دارند،گشت‌های امنیت اخلاقی حضور یافته و در رابطه با مسائل بد پوششی، بدحجابی و کسانی که بخواهند ایجاد مزاحمت کنند، برخورد می‌شود.

برخورد با بدحجابی در ماه محرم در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین دارایی شنبه شب در گردهمایی سالانه مسئولان هیئت‌های مذهبی و همیاران محرم در قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در میان ما مسلمانان، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها دارای اهمیت بسیاری است زیرا محل عبادت خدا و عزاداری برای اهل بیت است.
وی ادامه داد: مساجد ما در دوران دفاع مقدس پایگاهی برای اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل بود و امروز به عنوان پایگاه‌های فرهنگی برای دفاع از مرزهای اعتقادی و فکری است.
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: امام خمینی (ره) در خصوص ماه محرم فرمودند ما هرچه داریم از محرم و صفر است و پاسداشت ماه محرم به عنوان رمز بقای اسلام و جمهوری اسلامی است و انقلاب ما نیز الهام گرفته از نهضت حسینی است و باعث بیداری اسلامی در جهان شده است و همه دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی باید با تبیین فرهنگ صحیح عزاداری و فلسفه قیام حسینی، ریشه بدعت در مراسم‌های ماه محرم را از بین ببرند.
وی افزود: باید حضور جوانان و نوجوانان را در مراسم‌های مذهبی فرصت دانسته و سخنرانان و مداحان نیز باید متناسب با نیاز جوانان مطالب را ارائه کنند تا آنها به آیین‌های انحرافی گرایش پیدا نکنند.
دارایی عنوان کرد: رسالت پلیس ایجاد امنیت و آرامش برای همه آحاد جامعه است و امنیت یکی از مطالبات اساسی مردم است و پیشرفت‌ کشور نیز مرهون این امنیت است، وظیفه پلیس در برقراری امنیت برابر قانون مشخص است و در این راستا گام برمی‌دارد و نظر مسئولان و کارشناسان بر این است که امنیتی پایدار است که پشتوانه مردمی داشته باشد.
وی تصریح کرد: از این‌رو پلیس با ایجاد ساختارهایی مناسب ارتباط مردم با پلیس را فراهم کرده است به طوریکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های ما به صورت ماهانه جلسات متعددی را با معتمدان محل، شوراها و بسیج تشکیل خواهند دارد و کارشناسان انتظامی و اجتماعی در مساجد و مدارس حضور می‌یابند و توصیه‌های امنیتی و اجتماعی را به مردم ارائه می‌دهند.
به گزارش فارس جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین دفتر نظارت همگانی را داریم که مردم می‌توانند شکایت و نظر خود را از عملکرد پلیس داشته باشند که در هشت ماهه سال جاری 67 هزار تماس با شماره 197 داشتیم که 25 درصد تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس بوده است.
وی با اشاره به کاهش جرائم و افزایش کشف جرائم در استان یادآور شد: امنیت وابسته به مشارکت همه دستگاه و همچنین مردم است و در استان قزوین مشارکت مردم در ایجاد امنیت قابل قبول است به طوریکه مردم در این استان بیش از 400 هزار تماس با 110 داشتند، یعنی مردم پلیس را امین خود دانستند.
دارایی خطاب به مسئولان هیئت‌های عزاداری گفت: هیئت‌های عزاداری در مسیرهایی که برای تردد در روزهای خاص مشخص شده است، حرکت داشته و برای هر هیئت، همیارانی در نظر گرفته شده است و همچنین مراسم عزاداری در ساعت‌های اعلام شده برپا شود و هیئت‌هایی که می‌خواهند ایستگاه‌های صلواتی دایر کنند باید با کلانتری‌ و راهنمایی و رانندگی هماهنگی داشته باشند.
وی تأکید کرد: در ماه محرم به ویژه در روزهایی که هیئت‌ها در داخل خیابان تردد دارند گشت‌های امنیت اخلاقی ما حضور یافته و در رابطه با مسائل بد پوششی، بدحجابی و کسانی که بخواهند ایجاد مزاحمت کنند، برخورد می‌شود بنابراین انتظار است مسئولان هیئت‌ها و هیئت امنا در خصوص پوشش اسلامی دستورات لازم را دهند تا چنین مشکلاتی نداشته باشیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول