اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

ولایت‌مداری باید سرلوحه فعالیت مسئولان قرار بگیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر با اشاره به مفاهیم والای عید غدیر گفت: ولایت‌مداری باید سرلوحه فعالیت همه مردم به‌ویژه مسئولان قرار بگیرد.

ولایت‌مداری باید سرلوحه فعالیت مسئولان قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید صالح یاسینی در خطبه‌های نماز جمعه خاورشهر گفت: کمک به نیازمندان تمام زندگی را بیمه می‌کند.

امام جمعه خاورشهر با تاکید بر لزوم خوش‌رفتاری با مستمندان و بی‌سرپرستان، افزود: عدم اجرای این دستورات که مورد تاکید و تایید خداوند متعال و ائمه قرار دارد، فقر را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه از خدا می‌خواهیم تا آخرین لحظات زندگی تقوایمان حفظ شود، اظهار داشت: تقوا سپر هر بلایی بوده و انسان را از گمراهی و بی‌راهه‌ها نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام یاسینی با اشاره به فرا رسیدن عید بزرگ مسلمانان، یادآور شد: غدیر از همه اعیاد برتر و بالاتر است زیرا پیامبر اسلام (ص) پس از 23 سال تبلیغ دین، بیان احکام و دستورات الهی، ارشاد مردم و تحمل همه سختی‌ها و مصایب در حجة‌الوداع حجت را بر مردم تمام می‌کند.

امام جمعه خاورشهر با بیان اینکه غدیر اتصال مقام نبوت با ولایت است، اضافه کرد: در غدیر خم بیش از 120 هزار نفر پس از مناسک حج شاهد بودند که رسول اسلام (ص) وصی و امام بعد از خود را معرفی کرد.

وی با تاکید اینکه واقعه غدیر غیرقابل انکار از سوی دشمنان است، گفت: بیش از 100 راوی این واقعه عظیم را تایید کرده و هیچ واقعه‌ای این قدر تائیدکننده ندارد.

حجت‌الاسلام یاسینی با اعلام اینکه فلسفه غدیر، اهمیت و ارزش والای آن بیش از گذشته در مواد درسی دانشگاه، حوزه و مدارس به چشم آید و گنجانده شود، یادآور شد: امر امامت یکی از مهم‌ترین مسائل در دین است که در سوره مائده از قرآن کریم نیز به ارزش واقعی آن پرداخته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) در غدیر خم در سه روز یوم‌الولایه، یوم‌البیعت و یوم‌الاخوت ولایت امیرالمومنین(ع) را به همه مردم اعلام کرد.

حجت‌الاسلام یاسینی با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، بیان داشت: بشریت تشنه عدالت است و باید در این روز با برگزاری جشن‌های بزرگ مردمی و آذین‌بندی ارادت خود را بار دیگر به اثبات برسانند.

امام جمعه خاورشهر تصریح کرد: ولایت‌مداری باید سرلوحه فعالیت همه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدها و تحریم‌های دشمن اظهار داشت: دشمن از ابتدا تاکنون در صدد تحریم و تهدید ملت مسلمان ایران بوده و هر زمان به شکلی به مبارزه با امت اسلام پرداخته است.

حجت‌الاسلام یاسینی افزود: دشمن اکنون نیز در صدد است با تهدید و تحریم و متشنج کردن اوضاع اقتصادی و نابسامان کردن معیشت مردم، به نفع خود بهره‌برداری کند.

امام جمعه خاورشهر تاکید کرد: در چنین شرایطی مسئولان باید با درایت، مدیریت و نظارت بیشتر، از گرانی‌ها و احتکارها جلوگیری کنند تا دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز 13 آبان اظهار داشت: 13 آبان در سال‌های 43، 57 و 58 برای ملت ایران یادآور وقایع بزرگی است که همه آنها در راستای استکبارستیزی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام یاسینی افزود: در 13 آبان سال 43، امام خمینی (ره) به ترکیه تبعید شدند اما ایشان بیکار و ساکت ننشستند و از ترکیه نیز به مقابله با کاپیتولاسیون پرداختند.

امام جمعه خاورشهر با اشاره به خیانتی که دولت با پذیرش مسئله کاپیتولاسیون به ملت ایران می‌کرد، بیان داشت: امروز ملت‌هایی نظیر افغانستان نیز گرفتار کاپیتولاسیون هستند اما در آن زمان امام با تیزبینی و درایت خود اجازه نداد این خیانت در حق ملت ایران روا شود.

وی همچنین با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران به دست دانشجویان اذعان داشت: این اتفاق با یک حرکت الهی رخ داد و امام خمینی (ره) نیز این حرکت را تایید کردند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول