اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تعمیق بصیرت دینی

طرح ولایت دبیران متوسطه در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تامین منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری دوره آموزشی 80 ساعته طرح ولایت ویژه دبیران دوره متوسطه سراسر کشور در قم خبر داد.

طرح ولایت دبیران متوسطه در قم برگزار می‌شود

حسن محرابی‌کیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دوره طرح ولایت دبیران دوره متوسطه سراسر کشور در قم اظهار کرد: این دوره به منظور تعمیق مبانی دینی در این افراد و با حضور 200 دبیر دوره متوسطه از مدارس سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره شامل 80 ساعت آموزشی است، ادامه داد: مباحث آموزشی این طرح در دو مرحله برای مخاطبان ارائه می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تامین منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: مرحله نخست طرح ولایت دبیران دوره متوسطه سراسر کشور از 14 آبان ‌ماه به مدت پنج روز در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: در این دوره اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف عقیدتی و بصیرت‌افزایی برای مخاطبان مباحث خود را مطرح خواهند کرد.

محرابی‌کیا با اشاره به استفاده از سرفصل‌های کارشناسی‌ شده در این دوره اضافه کرد: در برگزاری این دوره مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با آموزش و پرورش استان قم مشارکت دارد.

وی درباره شرایط شرکت در این دوره بیان داشت: دبیرانی که در این دوره شرکت می‌کنند دارای مدرک کارشناسی و بالاتر با اولویت رشته‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی هستند که از سوی مراکز استان‌ها به آموزش و پرورش استان قم معرفی شده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تامین منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم هدف از برگزاری طرح ولایت دبیران دوره متوسطه را بصیرت‌افزایی در این قشر دانست.

وی اظهار کرد: در این دوره مباحثی مانند معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، راهنماشناسی، خداشناسی فلسفی و مبانی سیاسی در اسلام برای دبیران دوره متوسطه بازگو می‌شود.

محرابی‌کیا ادامه داد: در افتتاحیه این دوره که صبح روز یکشنبه در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول